InstagramFacebookYoutube
Tréning

Štyri stratégie pre aktívnu regeneráciu, ktoré pomôžu k rastu svalov

02. mája 2022
Štyri stratégie pre aktívnu regeneráciu, ktoré pomôžu k rastu svalov
Oddych je dôležitou súčasťou regenerácie, ale len preto, že máte za sebou náročný tréning, by ste nemali tráviť čas v úplnej pasivite. Mierny pohyb či dokonca ľahký tréning by vám mohli vo voľné dni pomôcť s regeneráciou.

Aktívna regenerácia vám pomôže rozbúchať srdce aj vo voľný deň, čím sa zvýši prúdenie krvi cievami, čo pomáha vášmu telu zotaviť sa z námahy. Kľúčové je neprehnať to, preto sa odporúčajú ľahké aktivity.

Ak si chcete podporiť svalový rest aktívnou regeneráciou, pustite sa do nej týmito štyrmi stratégiami:

Článok pokračuje pod reklamou


1. Prechádzajte sa
Možno sa vám to zdá ako príliš ľahká aktivita, ale už len obyčajná chôdza vám s aktívnou regeneráciou pomôže veľmi efektívne. Počas nej pohybujete celým telom a pritom nepreťažujete kĺby či svaly. Navyše, má aj pozitívne mentálny a zdravotný efekt.

2. Venujte sa joge
Duševný oddych vám môže poskytnúť aj nenáročná joga. Tá je formou dynamického strečingu, ktorý podporuje regeneráciu svalov. Zlepší sa cirkulácia krvi i okysličovanie svalov, čo vám pomôže aj s utlmením svalovej bolesti po cvičení.

3. Zľahka si zacvičte
Ľahké precvičovanie inými uhlami alebo inou technikou cvičenia, ako sa venujete počas bežných tréningov, pomáha svaly zotaviť rýchlejšie a predchádza zraneniam. Môže ísť o cvičenie pohyblivosti alebo iná kardio aktivita (namiesto behu bicyklovanie a podobne). Kľúčové je, nepreťažiť sa a intenzitu cvičenia mať skutočne nízku.

4. Aktívne oddychujte
Zahŕňa to čokoľvek, čo vás udrží v pohybe, ale nezaťaží vaše svaly. Môže ísť o upratovanie izby, pretriedenie šatníka, umytie automobilu... Skrátka o aktivity, pri ktorých sa budete hýbať dostatočne na to, aby sa vám v tele rozprúdila krv, no nie tak veľmi, aby ste vyčerpávali svoje svaly.

Pozri aj: Lepšia výkonnosť a regenerácia? Čerpajte sacharidy z týchto zdrojov


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist