SlovakFitness.sk

Suplementy 31. 08. 2016

Kedy je správny čas pre kreatín?

ikonka
Ak hľadáte osvedčený doplnok výživy pre podporenie rastu výkonnosti, sily a svalovej hmoty, potom určite narazíte na kreatín. Ten dokáže pre váš tréning urobiť mnoho a to hlavne vtedy, ak jeho užitie načasujete správne.

Kreatín je populárny suplement z toho dôvodu, že skutočne funguje a prináša so sebou vedecky overené výhody, z ktorých dominujú podpora rastu svalov, sily a rastu produktivity. Okrem toho však funguje aj ako stimulant metabolizmu, a tak sa hodí aj pri chudnutí.

Výskumov ohľadom tohto doplnku bolo urobených mnoho, no jedná z tých najčerstvejších, ktorá bola uverejnené v Žurnále medzinárodnej spoločnosti športovej výživy, tvrdí, že o jeho efektívnosti rozhoduje aj to, či je braný pred alebo po silovom tréningu.

Pri štúdii bolo využitých 19 kulturistov, ktorí boli náhodne rozdelení do dvoch skupín. Jedna prijala 5 gramov kreatínu monohydrát pred tréningovou jednotkou a druhá si rovnaké množstvo kreatínu vzala okamžite po cvičení. Obe skupiny trénovali päťkrát do týždňa, štyri týždne a popritom prijali 1,9 gramu bielkovín na kilogram telesnej hmotnosti.

Kreatín podporil nárast sily a svalovej hmoty u každého sledovaného jedinca, no rozdiely medzi výsledkami dvoch skupín boli badateľné. Tí, ktorí látku prijali po tréningu, mali väčší nárast čistej svalovej hmoty a zlepšili viac svoje maximum pre jedno opakovanie tlakov veľkej činky na lavičke ako skupina, ktorá suplement užívala pred cvičením.

Mnoho cvičencov uprednostňuje kreatín pred tréningom, pretože cielia za lepším výkonom v tréningu. Ak však chcete maximalizovať jeho účinok, mali by ste ho brať po tréningovej jednotke, kedy ho vaše svaly využijú efektívnejšie a napomôže ich rýchlejšej regenerácii. Niekto ho zvykne užívať pred aj po tréningu.

Oznam: Od 2. júla do 2. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 3. septembra.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
co-je-to-protein-zaklady-pre-zaciatocnikovČo je to proteín? Základy pre začiatočníkovvsetko-o-davkovani-kreatinuVšetko o dávkovaní kreatínu ukoncite-den-spravne-pomoze-k-tomu-aj-kazeinUkončite deň správne. Pomôže k tomu aj kazeínco-musite-vediet-o-latke-s-nazvom-teakrin-je-ako-lepsi-kofeinČo musíte vedieť o látke s názvom teakrín? Je ako lepší kofeín styri-bezne-spalovace-tukov-ktore-nemaju-stimulacny-ucinokŠtyri bežné spaľovače tukov, ktoré nemajú stimulačný účinok
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist