InstagramFacebookYoutube
Výživa

Sedem spôsobov, ako dostať cukor preč z vašej stravy

25. augusta 2015
Sedem spôsobov, ako dostať cukor preč z vašej stravy
O škodlivosti cukru niet pochýb. Síce je pre milovníkov sladkého ako droga, no spolu s ním sa viažu vážne negatíva. Výskumy už mnohokrát potvrdili, že príliš veľa cukru vedie k srdcovocievnym ochoreniam, rakovine, chorobám nervového systému či cukrovke.

Mnohí odborníci tvrdia, že najlepším spôsobom, ako sa týmto chorobám vyhnúť, je vyradiť zo stravy cukor. Ako to však urobiť? Prinášame vám sedem spôsobov, ako jeho množstvo výrazne eliminovať.

1. Upravte si jedálniček

Ak budete jesť kvalitné jedlá a dostanete do seba vhodné živiny, tým bude menej pravdepodobné, že vás chytí záchvat hladu. Držte sa diéty pozostávajúcej z ovocia, zeleniny, celozrnných výrobkov, orechov, semien a zdravých zdrojov bielkovín. Jedzte menšie porcie každé dve - tri hodiny.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Pite vodu a nesladené minerálky

Vyhýbajte sa sladeným nápojom a tým, ktoré síce na prvý pohľad sladené nevyzerajú, no sú. Pite preto čo najviac vody z vodovodu, prípadne minerálok. Vyhýbajte sa aj športovým nápojom a džúsom. V západnej strave sa podstatná časť cukrov a kalórii dodáva do tela práve z takýchto nápojov.

3. Lepšie sa pozrite na raňajky

Raňajky sú základom dňa a predurčujú, ako bude vyzerať váš deň aj z pohľadu stravovacieho. Preto by mali byť kvalitné. Jedávate ráno cereálie? Šance sú, že je v nich veľa cukru. Najlepšie bude, ak si zvolíte na raňajky ovsené vločky, ktoré môžete vylepšiť kokosovým mliekom, orechmi, ovocím, prípadne trochou medu. Dodajú vám všetko potrebné a budete mať energiu počas prvej polovice dňa. Nebudete mať potom takú chute na sladké.

4. Čítajte si etikety jogurtov

Jogurty mnoho ľudí kupuje, pretože sa javia ako zdravé. Nie všetky však sú také prospešné, a preto je nevyhnutné sledovať ich etikety. Väčšina jogurtov obsahuje 35-40 gramov pridaného cukru. Čistý neochutený jogurt je najlepší. Pridajte si doňho trochu medu a máte ho aj sladký.

5. Buďte opatrní pri ochucovadlach

Prísady na ochutenie, ako kečup, grilovacia omáčka, tatárska omáčka či majonéza v sebe obsahujú cukor, v horšom prípade kukuričný sirup s vysokým obsahom fruktórzy. Je to síce chutný prídavok k jedlám a občas nezaškodí, no určite to netreba preháňať.

6. Ovocie ako dezert

Máte radi napolitánky či v mrazničke ukrývate zmrzlinu? Radšej si pripravte do zálohy nejaké ovocie. Nemusíte ho mať len čerstvé, môžete si ho zamraziť aj na neskôr. Zmrzlina síce sem-tam nezaškodí, ale jej prítomnosť v dome určite snahe zbaviť sa cukrov nepomôže. Ak chcete zmrzlinu, choďte do mesta na prechádzku a tam si jeden kopček kúpte.

7. Zabojujte sami proti sebe

Ak sa snažíte znížiť výraze znížiť príjem cukrov, často sa stane, že na vás doľahne stav, kedy by ste najradšej zjedli celé balenie cukru. Časom si však zvyknete, a preto si dajte záväzok, že 2 týždne to vydržíte bez podvádzania. Vyraďte cukry na túto dobu a uvidíte, že ľahšie tento čas predĺžite na tri týždne. Po mesiaci sa z toho stane zvyk.

Letný režim, pôvodne z 1.10.2013.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist