Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Suplementy 12. 08. 2020

Je hydrolyzovaný proteín lepší ako srvátkový?

ikonka
Ktoré živiny sú v pozornosti ľudí, ktorí pravidelne posilňujú? Bielkoviny. A tých v strave nie je nikdy nazvyš. Väčšinou nie je v silách ich dostatočne množstvo prijať stravou, a vtedy prichádzajú na rad proteínové doplnky.

Mnoho ľudí sa pýta, ktorý z nich si majú vybrať. Väčšina sa uspokojí so srvátkovým proteínom, ktorý užívajú ráno a po tréningu. Niektorí si zakúpia aj pomalší kazeínový doplnok, ktorý sa užíva pred spaním.

Vráťme sa však k tomu srvátkovému proteínu. Pravdepodobne aj viete charakterizovať o čo ide. No, viete aj, čo je hydrolyzovaný proteín? Viete, aký je medzi týmito dvoma rozdiel?

Hydrolyzovaný proteín sa označuje za pokročilejšiu verziu srvátkového proteínu, pretože sa vyrába hydrolýzou, pri ktorej dochádza k umelému pretráveniu srvátky, čím sa zlepšuje jej syntéza v tele. Tieto produkty sú výrazne drahšie, ale stojí ten príplatok za to? V skratke – nie.

Trávia sa hydrolyzované skutočne proteíny rýchlejsie?

Srvátka je rýchly zdroj bielkovín, čo znamená, že sa rýchlo trávia a absorbujú a ich aminokyseliny sa rýchlejšie dostávajú cez krv do svalov. Hydrolyzované proteíny stavajú na tvrdení, že sa tento proces ešte urýchli, a tak telo dostane skôr to, čo po tréningu potrebuje.

Štúdia Reneho Koopmana a jeho kolegov preukázala, že srvátkové proteíny sa skutočne trávia skôr ako kazeínové a popritom takisto odhalila, že rozdiel medzi hydrolyzovanými a nedotknutými srvátkovými proteínmi bol zanedbateľný.

O tom, že hydrolyzované proteíny nie sú automaticky lepšie ako tie bežné, svedčí aj fakt, že proces hydrolýzy nezvyšuje schopnosť produktu lepšie stimulovať proteínovú syntézu. Ďalší vedci, Tang a Pennings, poukázali v tomto ohľade na to, že srvátka je dvakrát taká dobrá ako kazeín, avšak bez ohľadu na to, či ide o hydrolyzovanú alebo nedotknutú verziu.

Srvátka je sama osebe dosť rýchly bielkoviny a prínos hydrolýzy je minimálny. Stojí teda za to priplatiť si aj 30% navyše, ak za to nebude ani ďaleka primeraný výsledok?

Článok bol pôvodne vydaný 22.01.2014.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist