InstagramFacebookYoutube
Suplementy

Aké veci si všímať pri kúpe proteínovej tyčinky?

03. augusta 2022
Aké veci si všímať pri kúpe proteínovej tyčinky?
V niektorých situáciách sa oplatí spoľahnúť na silu proteínových tyčiniek. Pri ich kúpe však môže chvíľu trvať, kým sa rozhodnete pre tie správne. Na trhu ich je veľa, a tak vzniká veľa otázok o tom, ktoré sú najlepšie.

Ak si aj vy chcete byť kúpou istejší, musíte si uvedomiť, že hoci ide o náhradu jedla, nemala by byť prvoradá príchuť. Pozornosť väčšinou správne smeruje k zloženiu, vďaka ktorému uvidíme, či majú dostatok zastúpenie aj iné živiny ako bielkoviny a sacharidy. Takisto sa niekto chce vyvarovať umelým sladidlám, príchutiam a farbivám.

Tieto veci môžu byť pre niekoho náročné, a tak teraz prinášame jednoduchý a stručný prehľad toho, čo by ste si pri kúpe proteínových tyčiniek mali všímať:

Článok pokračuje pod reklamou


1. Obsah bielkovín - ako už sme napísali, toto je faktor, ktorý si kupujúci všímajú najčastejšie. Od tyčinky chcú mať čo najväčší obsah bielkovín, resp. proteínov, a na tom nie je nič zlé. Kupujete si predsa proteínovú tyčinku, ktorou chcete dopomôcť svalovému rastu.

2. Iné živiny a kalórie - napriek dôležitosti bielkovín však netreba zabúdať aj na ostatné živiny. Chcete kúpiť produkt, ktorý je vyvážený, nemá vysoký obsah jednej živiny a nízky ostatných. Ak chcete tyčinku ako náhradu jedla, vtedy je dôležité, aby ste mali aj dostatok iných živín. Niektoré tyčinky sú však vysokokalorické, vy by ste mali mieriť na 200-300 kalórií obsiahnutých v jednej tyčinke.

3. Glykemický index - v optimálnom prípade chcete tyčinky, ktoré majú nízky glykemický index. To vám dodá postupný príjem energie a udrží vás aj dlhšie sýtejších.

4. Kvalita - nevyberajte si to najlacnejšie riešenie, vždy mierte za kvalitou. Nie vždy totiž platí to, čo je na obale. Môžete byť ochudobnení o značnú časť živín alebo prijmete viac kalórií z tukov a cukrov. Preto kupujte produkty od renomovaných výrobcov a najlepšie také, ktoré prešli nezávislými testami.

5. Sýtosť - dôležité je aj to, aby ste sa po ich konzumácii nemuseli o desať minút pozerať do chladničky. Sýtosť je dôležitá a mali by ste ju vyžadovať od produktu, ktorý si môžete zobrať kdekoľvek. Vo všeobecnosti platí, že tyčinky s vysokým obsahom bielkovín, miernym obsahom tuku, dostatočným obsahom vlákniny vás udržia sýtejších dlhšie. Takisto pomáha obsah orechov.

Prečítajte si aj:
Proteínové tyčinky – oplatia sa alebo nie?

Letný režim, pôvodne z 29.10.2014.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist