SlovakFitness.sk

Suplementy 03. 04. 2013

Aminokyseliny BCAA - Základy pre začiatočníkov

ikonka
Čo rozumieme pod záhadnou skratkou BCAA? Ide o aminokyseliny s rozvetveným reťazcom. Konkrétne sa jedná o leucín, izoleucin a valín. Tie patria k aminokyselinám, ktoré si telo nedokáže vyrobiť samo (sú esenciálne). BCAA sú metabolizované vo svaloch, kým ostatné aminokyseliny v pečeni.

Ich úlohou je zlepšiť regeneráciu, silu, výkon a podporiť lepší nárast svalovej hmoty, pretože zvyšujú anabolický efekt a zároveň chránia pred odbúravaním svalov (sú antikatabolické). Taktiež pomáhajú k lepšej imunite.

Poznáme dve skupiny aminokyselín:

1. Esenciálne: valín, leucín, izoleucín, fenylalanín, tryptofan, lyzín, metionín, treonín. Telo si ich nedokáže samo vyrobiť.

2. Neesenciálne: alanín, asparagín, cystín, glutamín, glycín, histidín, karnitín, prolín, serín, tyrosín. Telo ich dokáže samo produkovať (neznamená, že ich netreba pomocou doplnkov prijímať, ak chcete dosiahnuť lepšie výsledky).

Ako ich získať?

Všeobecne poznáme 21 aminokyselín, ktoré sa nachádzajú v bielkovinách (mäso, vajcia, ryby, tvaroh,...) a sú základnou stavebnou jednotkou bunky v tele. Ak chcete zväčšiť nárast svalovej hmoty, zlepšiť regeneráciu, silu a výkon, je potrebné zvýšiť príjem bielkovín (aminokyselín) v strave. Skvelou voľbou pre lepší progres je zvoliť formu pomocou doplnku výživy.

Kedy a ako ich užívať?

Najčastejšie sa využívajú ráno, približné 10 minút pred a po tréningu (ak ich máte k dispozícii dostatok a ich pre vás cena nie je problém, je možné ich prijímať aj počas tréningu). Kľúčové je ich však prijať ráno a po tréningu (dochádza tak k zastaveniu katabolizmu, ktorý spôsobuje odbúravanie svalov).

Nájdete ich vo forme tabliet, tekuté a dokonca aj práškové, ktoré majú rýchlejšie vstrebávanie. Dávkovanie nájdete na etikete produktu a je individuálne podľa zloženia konkrétneho výrobku.

Aminokyseliny ako doplnok sú hydrolyzované (predtrávené), čiže nezaťažujú trávenie a sú okamžite (do 10 minút) využité. Vo forme doplnku nájdete aj komplex (všetky alebo väčšinu) aminokyselín alebo samostatné aminokyseliny (Glutamín, Arginín, Kartnitín,...), ktoré si telo dokáže vytvárať ale vhodné je ich dopĺňať bežnou stravou alebo pomocou doplnkov, keďže aminokyseliny sa neukladajú do zásob.

Oznam: Od 2. júla do 2. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 3. septembra.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
co-je-to-protein-zaklady-pre-zaciatocnikovČo je to proteín? Základy pre začiatočníkovvsetko-o-davkovani-kreatinuVšetko o dávkovaní kreatínu ukoncite-den-spravne-pomoze-k-tomu-aj-kazeinUkončite deň správne. Pomôže k tomu aj kazeínco-musite-vediet-o-latke-s-nazvom-teakrin-je-ako-lepsi-kofeinČo musíte vedieť o látke s názvom teakrín? Je ako lepší kofeín styri-bezne-spalovace-tukov-ktore-nemaju-stimulacny-ucinokŠtyri bežné spaľovače tukov, ktoré nemajú stimulačný účinok
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist