InstagramFacebookYoutube
Suplementy

6 dôvodov, prečo užívať srvátkový proteín

18. augusta 2021
6 dôvodov, prečo užívať srvátkový proteín
Robíte všetko správne vo vašom tréningu a vo výžive, no výsledky vás stále dostatočne neuspokojujú? V tomto bode by bolo vhodné pridať do svojho programu suplementáciu vo forme srvátkového proteínu. Uvádzame vám šesť hlavných dôvodov prečo.

1. Redukuje hlad

Snažíte sa chudnúť? Dobrá správa je, že srvátkový proteín je v tomto prípade prospešný z viacerých dôvodom. Jedným z tých potešujúcich je fakt, že utlmuje pocit hladu. Je to podporené aj výsledkami výskumov. 28 obéznych ľudí pri ňom konzumovalo štyri rôzne druhy nápojov. Tí, ktorí denne prijímali 50 gramov proteínu, mali výrazne nižšie hodnoty hormónu, ktorý mozgu vysiela signál, že ste hladný a to aj po viac ako štyroch hodinách.

2. Zabraňuje strate svalov pri chudnutí

Znížite príjem kalórií a dúfate, že spálite tuky. Podarí sa vám to, ale spolu s nimi ubudne aj svalová hmota. Ak však budete konzumovať srvátkový proteín, spálite značne väčšie množstvo tuku a zabránite úbytku tvrdo budovanej svalovej hmoty. Dokázali to vedci z Minnesoty, ktorí 12 týždňov študovali subjekty, ktoré znížili denný príjem kalórii o 500 a užívali rôzne druhy nápojov. Srvátkový proteín vyšiel v tomto ohľade víťazne.

Článok pokračuje pod reklamou


3. Pomáha nárastu svalov a sily

Hlavným dôvodom, prečo cvičenci konzumujú srvátkový proteín je, že pomáha budovať silu a svaly. Vedci z amerického Texasu to dokázali pri skupine 19 mužov, ktorú sledovali 14 týždňov. Časť konzumovala srvátkový proteín spolu s kazeínom a aminokyselinami a časť mala placebo. prvá skupina mala omnoho väčší nárast sily a čistej svalovej hmoty s menším nárastom tukov. Dobré je konzumovať ho pre tento účel hodinu pred tréningom a do hodiny po ňom.

4. Zlepšuje imunitný systém

Kanadskí výskumníci zistili, že muži, ktorí sa oddávali pravidelným dávkam intenzívnych aeróbnych aktivít trpeli značnou redukciou úrovne antioxidantu glutatiónu, ktorý má vplyv na regulovanie úrovne nervozity, tráviacej sústavy a imunitného systému. Tiež však objavili, že ak testované osoby užívali srvátkový proteín, táto redukcia bola menšia. Ak teda chcete zachovať pevné zdravie aj pri intenzívnom kardio tréningu, nezabúdajte na tento doplnok.

5. Znižuje stres

Cítite sa vystresovaný a chcete siahnuť po alkohole? Zabudnite na to! Vedci z Holandska zistili, že omnoho lepšou alternatívou pre osoby náchylnejšie na stres je konzumovanie srvátkového proteínu. Testované osoby boli vystavené stresovým situáciám a tí, čo konzumovali proteín mali menej symptómov depresie a boli v lepšej nálade. Dôvodom tohto javu sú zrejme v mozgovom sérotoníne.

6. Bojuje proti rakovine

Niekoľko nezávislých štúdií ukázalo, že srvátkový proteín takisto bojuje aj proti niektorým druhom rakoviny, vrátane rakoviny hrubého čreva a prostaty. Ak ste mali vo vašej rodine niekoho s rakovinou a patríte medzi rizikovú skupinu, dajte sa vyšetriť a poraďte sa s odborníkmi. Zvážte však tiež pridanie srvátkové proteínu do vašej diéty.

Súvisiace články:
Čo je to proteín? Základy pre začiatočníkov
Aký je rozdiel medzi proteínom a gainerom?


Letný režim, pôvodne z 03.07.2014.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist