Motivácia 16. 07. 2017

Meditácia a cvičenie

ikonka
Cvičenie. Je tu predovšetkým preto, aby sme si vylepšili zdravie a náš fyzický vzhľad. Prináša so sebou aj zlepšenie mentálnej stránky človeka, hlavne nárast pocitu šťastia a sebadôvery. K lepšiemu mentálnemu zdraviu však prospieva aj meditácia. A tá má vplyv aj na cvičenie.

Kým cvičenie vám dokáže povzbudiť energiu a náladu uvoľňovaním endorfínov, pravidelná meditácia vám pomáha relaxovať a ovplyvňuje časť mozgu, ktoré je spojená s pocitmi šťastia. Výskumy tiež dokázali, že meditácia pomáha uvoľniť myseľ a telo, uvoľniť napätie, stres a podporiť pocity blaženosti.

Meditovanie vás núti sústrediť sa na dýchanie, čo znižuje srdcový tep a zvyšuje vašu koncentráciu. Navyše, meditácia znižuje hladinu kortizolu, hormónu, ktorý nie je spojený len so stresom, ale aj s prejedaním a obmedzovaním rastového potenciálu u svalov.

Mnoho cvičencov urobí správnu voľbu, ak meditáciu zaradí pred svoju tréningovú jednotku. Dokáže totiž ovplyvniť spôsob, akým budete schopní absolvovať váš tréning. Pri sústredení na dýchanie a svaly, ktoré budú precvičované, dodáte vášmu telu sústredenú energiu potrebnú pre poriadne cvičenie.

Zvyknúť si na príkladnú meditáciu nie je ľahké, ale trpezlivosť sa vyplatí. Najťažšie je udržať myšlienky sústredené a nenechať sa vyrušovať pomyslením na problémy, ktoré vás v živote postihujú. Pred posilňovaním sa treba snažiť sústrediť aj na konkrétnu svalovú skupinu, najlepšie sa to dosiahne napnutím svalu pri nádychu a jeho uvoľnením pri výdychu.

Nemusíte sa však sústrediť len na svaly. Ak máte horšie obdobie a chcete sa povzbudiť, myslite na vaše ciele. Ak ste trebárs unavený a cítite sa slabo, opakujte si v duchu napríklad: „Som silný a dnes budem poctivo makať.“

Takáto jednoduchá meditácia môže byť robená kdekoľvek, aj v aute pred odchodom do posilňovne alebo aj vtedy, keď už v nej ste. Seďte pri nej vzpriamene, nadýchnite sa z hlboká a pomaly vydychujte. Zatvorte oči a sústreďte sa asi päť minút len na svaly alebo vaše ciele. Časom túto dobu môžete predĺžiť na desať minút.

Spojením vašej mysle a tela môžete dostať vašu tréningovú snahu na novú úroveň. Skúste to, ale nevzdávajte sa. Ako väčšina vecí v živote, aj meditácia potrebuje čas a tréning. Držte sa jej a určite sa do toho časom dostanete.

Tento článok bol pôvodne vydaný: 14.4.2013.

Oznam: Od 1. júla do 1. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 2. septembra.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

O čom píše Úspech.MNE.sk?

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku


Streftec - Webdesign & Media

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk
TOPlist