SlovakFitness.sk

Motivácia 16. 07. 2017

Meditácia a cvičenie

ikonka
Cvičenie. Je tu predovšetkým preto, aby sme si vylepšili zdravie a náš fyzický vzhľad. Prináša so sebou aj zlepšenie mentálnej stránky človeka, hlavne nárast pocitu šťastia a sebadôvery. K lepšiemu mentálnemu zdraviu však prospieva aj meditácia. A tá má vplyv aj na cvičenie.

Kým cvičenie vám dokáže povzbudiť energiu a náladu uvoľňovaním endorfínov, pravidelná meditácia vám pomáha relaxovať a ovplyvňuje časť mozgu, ktoré je spojená s pocitmi šťastia. Výskumy tiež dokázali, že meditácia pomáha uvoľniť myseľ a telo, uvoľniť napätie, stres a podporiť pocity blaženosti.

Meditovanie vás núti sústrediť sa na dýchanie, čo znižuje srdcový tep a zvyšuje vašu koncentráciu. Navyše, meditácia znižuje hladinu kortizolu, hormónu, ktorý nie je spojený len so stresom, ale aj s prejedaním a obmedzovaním rastového potenciálu u svalov.

Mnoho cvičencov urobí správnu voľbu, ak meditáciu zaradí pred svoju tréningovú jednotku. Dokáže totiž ovplyvniť spôsob, akým budete schopní absolvovať váš tréning. Pri sústredení na dýchanie a svaly, ktoré budú precvičované, dodáte vášmu telu sústredenú energiu potrebnú pre poriadne cvičenie.

Zvyknúť si na príkladnú meditáciu nie je ľahké, ale trpezlivosť sa vyplatí. Najťažšie je udržať myšlienky sústredené a nenechať sa vyrušovať pomyslením na problémy, ktoré vás v živote postihujú. Pred posilňovaním sa treba snažiť sústrediť aj na konkrétnu svalovú skupinu, najlepšie sa to dosiahne napnutím svalu pri nádychu a jeho uvoľnením pri výdychu.

Nemusíte sa však sústrediť len na svaly. Ak máte horšie obdobie a chcete sa povzbudiť, myslite na vaše ciele. Ak ste trebárs unavený a cítite sa slabo, opakujte si v duchu napríklad: „Som silný a dnes budem poctivo makať.“

Takáto jednoduchá meditácia môže byť robená kdekoľvek, aj v aute pred odchodom do posilňovne alebo aj vtedy, keď už v nej ste. Seďte pri nej vzpriamene, nadýchnite sa z hlboká a pomaly vydychujte. Zatvorte oči a sústreďte sa asi päť minút len na svaly alebo vaše ciele. Časom túto dobu môžete predĺžiť na desať minút.

Spojením vašej mysle a tela môžete dostať vašu tréningovú snahu na novú úroveň. Skúste to, ale nevzdávajte sa. Ako väčšina vecí v živote, aj meditácia potrebuje čas a tréning. Držte sa jej a určite sa do toho časom dostanete.

Tento článok bol pôvodne vydaný: 14.4.2013.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
uspech-a-lepsi-zivot-prehlad-clankov-ktore-vam-pomozu-rast-20-tyzden-2018Úspech a lepší život: Prehľad článkov, ktoré vám pomôžu rásť (20. týždeň 2018)pat-veci-ktore-zastavia-vase-chudnutiePäť vecí, ktoré zastavia vaše chudnutie uspech-a-lepsi-zivot-prehlad-clankov-ktore-vam-pomozu-rast-19-tyzden-2018Úspech a lepší život: Prehľad článkov, ktoré vám pomôžu rásť (19. týždeň 2018)uspech-a-lepsi-zivot-prehlad-clankov-ktore-vam-pomozu-rast-18-tyzden-2018Úspech a lepší život: Prehľad článkov, ktoré vám pomôžu rásť (18. týždeň 2018)ako-sa-vyhnut-strate-zaujmu-o-pravidelne-cvicenieAko sa vyhnúť strate záujmu o pravidelné cvičenie?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist