Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Zdravie 21. 08. 2019

Viscerálny tuk – čo je to a prečo je nebezpečný?

ikonka
V ľudskom tele sa nachádza aj tuk. To vie každý. Existujú však dva druhy. Prvý je podkožný, ktorý spôsobuje vrásky tým, ktorí si nedávajú vo výžive pozor a potom ho chcú spáliť. Ten druhý, menej známy, je však podstatne horší. Volá sa viscerálny.

Čo je viscerálny tuk?

Viscerálny tuk je vnútorný tuk, ktorý je známy tiež ako orgánový. A je zrejmé, prečo sa tak nazýva. Tvorí sa totiž medzi orgánmi v okolí brucha. Ide o nadbytočný tuk, ktorý obaľuje hlavné orgány, vrátane pečene, obličiek či pankreasu. Je pritom nebezpečný. Tukové bunky totiž ovplyvňujú činnosť vášho tela a produkujú škodlivé molekuly.

Pokiaľ máte veľké brucho, udržiavate v tele aj viscerálny tuk. Ten je pre ľudí „neviditeľný“ a mnohí ani nevedia, že ho majú. V rizikovej skupine pritom môžu byť aj ľudia s nižšími hodnotami v obvode pásu. Jeho množstvo sa dá odhaliť skenovaním pomocou CT.

Článok pokračuje pod reklamou


Viscerálny tuk sa v tele tvorí, keď je v krvnom obehu príliš veľa glukózy a naše „zásobárne“ glykogénu sú už naplnené. Najľahšou cestou k tomuto stavu je konzumácia spracovaných sacharidových jedál, sladkostí či spracovaných škrobov.

Riziká a cesta k jeho odburávaniu

Nadmerný viscerálny tuk je spojený so srdcovocievnymi problémami, obezitou, cukrovkou, mŕtvicou, demenciou, náladovosťou, depresiou, artritídou, poruchami spánku, problémami s pohlavným stykom a dokonca rakovinou. V tele zvyšuje prejavy zápalov a komplikuje proces chudnutia.

Na to, aby ste znížili riziko skladovania viscerálneho tuku, musíte urobiť niekoľko opatrení. V prvom rade je treba upraviť výživu. Samozrejmosťou je obmedzenie príjmu cukrov a spracovaných sacharidov. Treba jesť viac zeleniny s nízkym obsahom škrobov, bielkovín a zdravých tukov.

Pomocníkom v boji proti nebezpečnému tuku je aj pravidelné cvičenie, či už aeróbne alebo anaeróbne. Veľkým pomocníkom pri odbúravaní vyscerálneho tuku je vysoko intenzívne intervalové cvičenie a užitočné sú každodenné prechádzky, najmä u tých, ktorí majú sedavé zamestnanie. Treba tiež klásť dôraz na dostatočne dlhý a kvalitný spánok a vyvarovať sa stresu.

Článok bol pôvodne vydaný: 08.04.2016.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist