InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

Efektívne kardio so švihadlom

Autorka: Lucka  /   29. augusta 2015
Efektívne kardio so švihadlom
Chcete štíhle a pevné telo? Odpoveď je ľahká a jednoduchá – skúste cvičiť so švihadlom. Viete, ako najefektívnejšie hollywoodske hviezdy pália tuky? Taká Katy Perry, Heidi Klum či Kim Kardashian radi skáču cez švihadlo. A majú na to dobré dôvody.

Ich osobní tréneri totiž vedia, že skákanie dostatočne podporuje kardiovaskulárne zdravie, pružnosť a koordináciu, ku ktorým treba pripočítať nepopierateľný vplyv na chudnutie. Len desať minút skákania cez švihalo spáli aj viac ako 100 kalórií, ale aj to čísla so dá pomerne ľahko zvýšiť.

Ako? Jednoducho pridaním na intenzite, ktorá zvyšuje úroveň hormónu spôsobujúcemu spaľovanie tukov. Intenzívnejších desať minút so švihadlom v rukách dokáže spáliť až 200 kalórií. A to už je čo povedať.

Článok pokračuje pod reklamou


Pri skákaní cez švihadlo navyše posilňujete aj vaše telo, predovšetkým oblasť stredu tela, ktorá pri každom dopade pracuje – stabilizuje telo. Najlepšie na tom však je, že švihadlá stoja len pár eur a nemusíte platiť ani za členstvo v posilňovni. Môžete cvičiť aj doma, hoci ak ste na byte, dajte si pozor, aby sa na vás nezačali sťažovať susedia pod vami.

S nasledovným tréningom, ktorý je vo svojej podstate intervalovým tréningom, spálite tuky a posilnite svoje telo, pretože v ňom budete robiť aj cviky ako kľuky, skracovačky či drepy. Prinášame vám ho v troch alternatívach, v závislosti od vašej zdatnosti:

1. Začiatočníčka
Urobíme 4 intervaly skákania cez švihadlo, medzi ktorými postupne urobíte 8 opakovaní cvičenia na spevnenie tela (kľuky, skracovačky/iný cvik na brucho, drepy). Pri prvých troch intervaloch budete skákať 30 sekúnd a pri poslednom intervale urobíte 5 skokov na jednej nohe a 5 na druhej. Cyklus sa snažíme ešte raz zopakovať po minútovej prestávke.

2. Pokročilá
Urobíme 4 intervaly skákania cez švihadlo, medzi ktorými postupne urobíte 12 opakovaní cvičenia na spevnenie tela (kľuky, skracovačky/iný cvik na brucho, drepy). Pri prvých troch intervaloch budete skákať 40 sekúnd a pri poslednom intervale urobíte 10 skokov na jednej nohe a 10 na druhej. Cyklus sa snažíme zopakovať raz alebo dvakrát. Prestávka trvá 60 sekúnd.

3. Expertka
Urobíme 4 intervaly skákania cez švihadlo, medzi ktorými postupne urobíte 14 opakovaní cvičenia na spevnenie tela (kľuky, skracovačky/iný cvik na brucho, drepy). Pri prvých troch intervaloch budete skákať 60 sekúnd a pri poslednom intervale urobíte 15 skokov na jednej nohe a 15 na druhej. Cyklus zopakujeme dvakrát. Prestávka trvá 40 sekúnd.

Nezabudnite postupne zvyšovať intenzitu tréningu pre trvalý pokrok. Na videu nižšie vidíte najťažšiu verziu tohto tréningu:



Pred tréningom sa uistite, že ste dostatočne zahriate a po jeho konci nezabudnite na strečing. Nebojte sa, ak vás na druhý deň bude trápi svalovica, hlavne zo začiatku je to odozva na novú námahu pre telo. Chudnúť budete spoľahlivo. Už tri tréningy týždenne urobia svoje...

Letný režim, pôvodne z 27.4.2013.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist