SlovakFitness.sk

Zaujímavosti 21. 05. 2017

Zvýšenie svalovej sily môže zlepšiť fungovanie mozgu

ikonka
Nedávna štúdia Fakulty zdravotných vied Univerzity v Sydney naznačuje, že cvičenie s cieľom posilniť svalstvo by mohli vplývať na zlepšenú činnosť mozgu u ľudí v pokročilom veku.

Austrálskym vedcom sa podarilo zistiť, že vyššia svalová sila vedie u ľudí postihnutých miernou poruchou vnímania k zlepšenej funkčnosti mozgu. Demenciou by pritom podľa odhadov mohlo v roku 2050 trpieť až 135 miliónov ľudí.

Mierna porucha vnímania je ľahkou formou demencie, pri ktorej má jedinec problémy s pamäťou, ale stále dokáže žiť nezávisle bez pomoci druhých. Dokáže sa z nej však vyvinúť Alzheimerova choroba.

Výsledky austrálskeho výskumu prvýkrát ukazujú pozitívny vplyv cvičenia s progresívnym preťažením a fungovaním mozgu u ľudí starších ako 55 rokov. Čím väčšiu silu dokázali subjekty nadobudnúť, tým lepšie fungovali po mentálnej stránke.

Počas experimentu sa vedci zamerali na 100 ľudí vo veku 55 až 86 rokov, ktorých rozdelili do štyroch skupín:

1. silové cvičenie + kognitívny tréning myslenia
2. silové cvičenie + falošný (placebo) kognitívny tréning
3. placebo cvičenie (strečing v sede) + kognitívny tréning myslenia
4. placebo cvičenie (strečing v sede) + placebo kognitívny tréning

Tí, ktorí cvičili silovo, zdvíhali činky dvakrát do týždňa v priebehu šiestich mesiacov. Na činkách mali pritom minimálne 80 percent váhy jedného opakovania. Váha sa zvyšovala, čím ich sila rástla.

Najpozitívnejšie výsledky zaznamenali prvé dve skupiny, pričom prvá skupina ich mala len jemne vyššie ako boli výsledky skupiny, v ktorej subjekty len cvičili s činkami a nevenovali sa skutočnému tréningu myslenia. Prospešné účinky zotrvali až 12 mesiacov po skončení tréningu.

Oznam: Od 2. júla do 2. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 3. septembra.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
ako-znizit-hladinu-stresoveho-hormonuAko znížiť hladinu stresového hormónu? tri-myty-spojene-s-cvicenim-a-unavou-centralneho-nervoveho-systemuTri mýty spojené s cvičením a únavou centrálneho nervového systémupizza-je-na-ranajky-lepsia-ako-vacsina-cerealiiPizza je na raňajky lepšia ako väčšina cereáliímozgove-vlny-vam-prezradia-kto-je-vasim-priatelomMozgové vlny vám prezradia, kto je vaším priateľomkluc-k-dlhovekosti-nelezi-v-posilnovni-ani-v-kuchyniKľúč k dlhovekosti neleží v posilňovni ani v kuchyni
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist