SlovakFitness.sk

Tréning 16. 10. 2017

Budujte svaly vďaka princípom Joe Weidera

ikonka
Ak ste priaznivcom kulturistiky, tak už ste pravdepodobne počuli o osobe menom Joe Weider. Ide o jednu z najdôležitejších osobností, ktoré sa zaslúžili o rozvoj tohto a životného štýlu. Svojho času sa sám venoval cvičeniu, no potom sa preslávil ako zakladateľ časopisov i súťaže Mr. Olympia.

Weider vybudoval svoju postavu v časoch, kedy sa nevyužívali anabolické steroidy a doplnky výživy neboli tak rozšírené ako v súčasnosti. Počas svojej púte si všimol, že niektoré veci pomáhajú budovať svaly efektívnejšie a neskôr o tom písal aj vo svojich článkoch.

Medzi jeho princípy patrí:

1. Väčšie svalové skupiny majú prednosť pred menšími
Základným pravidlom Weidera bolo, že treba odcvičiť najskôr veľké svalové skupiny (stehná, chrbát, hrudník) a až potom tie menšie (lýtka, bicepsy, tricepsy). Veľké svaly totiž vyžadujú viac energie a je lepšie, ak ich absolvujete s väčším množstvom energie.

2. Koncentrujte sa na každé opakovanie
Weider veril, že sval najlepšie stimulujete, ak budete cviky vykonávať v celom rozsahu pohybu. Neustále pritom musíte mať kontrolu nad pohybom, čiže nevyužívať odrážanie či švihy. Preciťujeme natiahnutie i kontrakciu svalu.

3 Strečing je dôležitý
Strečing podporuje tok krvi do svalov, zvyšuje pružnosť a poskytuje kĺbom úľavu zo záťaže, ktorú im pripravujú stuhnuté svaly. Strečing je však dôležité robiť až po zahriati. Naťahovanie studených svalov by mohlo viesť k zraneniu.

4. Je lepšie sa cítiť dobre ako dobre vyzerať
„Otec kulturistiky“ bol odhodlaný podporovať ľudí v budovaní pekných postáv, ale nikdy estetiku nekládol pred zdravie. Tvrdil, že nepotrebujete riskovať svoje zdravie preto, aby ste vyzerali krajšie. Nedáva zmysel mať peknú postavu a nemať také zdravie, aby ste si ju mohli užiť.

5. Nevyhovárajte sa
Weider patril medzi vyťažených ľudí, ale na cvičenie si čas našiel a tvrdil, že ani ostatní by sa nemali na nedostatok času vyhovárať. Mali by ste sa starať o svoje telo. A ak ho chcete mať v špičkovej forme, potom to pre vás musí byť prioritou.

6. Zázračná tabletka neexistuje
Ak hľadáte svoj úspech v tabletke, tak ho v nej nenájdete. Nemôžete vybudovať svaly ani spáliť tuky len vďaka nejakému doplnku výživy. V prvom rade musíte poctivo cvičiť a postarať sa o svoju výživu. Doplnky sú len doplnkami, keď už máte všetko ostatné v poriadku.

Weider tiež prišiel s tréningovými tipmi, ktoré by mohli pomôcť aj vám. Napríklad, že pre budovanie svalov je optimálny počet opakovaní 8 až 12, no niekedy ich musíte prekvapiť aj väčším množstvom. Práve občasné menenie opakovaní i cvikov svaly zmätie, vďaka čomu dostanú ďalší podnet na rast.

Oznam: Od 2. júla do 2. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 3. septembra.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
budujeme-silne-telo-bez-naciniaBudujeme silné telo bez náčiniastyri-chyby-pri-snahe-budovat-svalyŠtyri chyby pri snahe budovať svalyspalte-takmer-400-kalorii-tymto-tabata-treningomSpáľte takmer 400 kalórii týmto tabata tréningomtri-nevyuzivane-tipy-k-vacsim-rukamTri nevyužívané tipy k väčším rukám trening-lytok-ako-na-toTréning lýtok - ako na to?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist