SlovakFitness.sk

Výživa 24. 11. 2017

Ako vám Omega-3 mastné kyseliny pomôžu s tréningom?

ikonka
Omega-3 mastné kyseliny si človek nevie v tele syntetizovať, ale sú dôležité pre ľudský metabolizmus. Práve preto je kľúčové ich zo stravy získavať dostatok. Ich vplyv na zdravie je pozitívny, no veľa z nich získajú aj tí, ktorí sa venujú pravidelnému cvičeniu.

Nie len oči, mozog či srdce ťažia z omega-3 mastných kyselín, ktoré okrem doplnkov výživy nájdeme v tučných rybách, orechoch, semenách, avokáde či rôznych druhoch olejov (ľanový, repkový, sójový...). Ak ich budete prijímať dostatok, môžete sa tešiť aj na tieto účinky súvisiace so svalmi:

1. PODPORUJÚ PROTEÍNOVÚ SYNTÉZU
Keď cvičíte s činkami, svalové vlákna sa poškodia a telo ich musí zaceliť. Vtedy dochádza k proteínovej syntéze v svalových bunkách, ktorá to umožní. Je najefektívnejšia v mladom veku, kedy s ňou nie sú žiadne problémy. Jej efektivita však vekom klesá, a práve vtedy, v období najmä po štyridsiatke, sa hodia omega-3 mastné kyseliny, ktoré zvyšujú citlivosť buniek na vplyv inzulínu a aminokyselín vedúcich k budovaniu novej svalovej hmoty.

2. POMÁHAJÚ S REGENERÁCIOU SVALOV
Omega-3 mastné kyseliny majú protizápalové účinky. Táto vlastnosť sa zíde po ťažkom tréningu, pretože dôjde k tlmeniu zápalového procesu a tým sa aj zredukuje potenciálna svalová bolesť, ktorá by sa mohla u vás objaviť nasledujúci deň po cvičení. Vedci dokonca zistili, že omega-3 mastné kysliny nie len znižujú bolesť svalov, ale aj ich tuhosť.

3. PODPORUJÚ SILU SVALOV
Vedci zistili, že konzumácie omega-3 mastných kyselín je spojená so silou úchopu. Čím viac ich sledované subjekty prijali, tým bol ich úchop silnejší. Ďalšia štúdia ukázala, že starší ľudia, ktorí užívali omega-3 mastné kyselina a posilňovali, mali väčšiu silu počas tréningu ako tí, ktorí ich neužívali.

4. ZLEPŠUJÚ REAKČNÝ ČAS
Najmä pokiaľ sa venujete nejakému športu, zíde sa vám ďalšia užitočná vlastnosť omega-3 mastných kyslín, ktorou je zlepšenie reakčného času. Vedci to dokázali niekoľkými štúdiami. Predpokladom je, že to súvisí s tým, že omega-3 mastné kyseliny zlepšujú stav membrán, vrátane tých v nervových a svalových bunkách. Rýchlejšie sa tak prenášajú telom signály z mozgu až do svalov.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu


Mohlo by vás zaujímať:
preco-z-nizkotucnych-jedal-priberatePrečo z nízkotučných jedál priberáte?najlepsie-jedla-pre-zvysenie-koncentracieNajlepšie jedlá pre zvýšenie koncentrácie je-prijem-5-az-6-jedal-denne-lepsi-pre-palenie-tukovJe príjem 5 až 6 jedál denne lepší pre pálenie tukov?co-by-ste-mali-jest-po-treningu-ak-chcete-budovat-svaly-alebo-vytrvalostČo by ste mali jesť po tréningu, ak chcete budovať svaly alebo vytrvalosť?co-by-ste-mali-jest-po-treningu-ak-chcete-schudnut-alebo-si-dodat-energiuČo by ste mali jesť po tréningu, ak chcete schudnúť alebo si dodať energiu?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist