SlovakFitness.sk

Zaujímavosti 09. 09. 2018

Majú manželské páry nižšie riziko demencie?

ikonka
Ak aj spoločnosť netlačí dostatočne na to, aby sa ľudia zaviazali k vážnemu vzťahu, vedci ich svojou prácou k tomu nabádajú preto, že z hľadiska zdravia je svadba dobrým krokom. Na rozdiel od slobodného života.

Výskumníci už v minulosti preukázali, že svadba je ako ochranca srdca a pomáha aj k dlhšiemu životu. Nedávno však vedci z Londýnskej univerzity skúmali, aký vplyv má manželstvo na riziko demencie.

Tím vedený Andrewom Sommerladom porovnával ľudí v manželskom stave s tými, ktorí si vybrali slobodný život. Z analyzovania viac ako 800 000 subjektov došli k záveru, že slobodní majú o 42 % vyššie riziko rozvoja demencie. U vdovcov je toto riziko zvýšené o 20 %.

Výskumníci sa potom zamerali na tri podtypy demencie a ich výsledky boli rovnaké.

Definitívny dôvod tejto skutočnosti sa Sommerladovi a jeho kolegom zistiť nepodarilo, ale existuje niekoľko teórií. V prvom rade je to zdravšie stravovanie. Staršia štúdia zistila, že to robí rozdiel najmä u mužov. Ďalej ide o sociálnu stimuláciu, ktorá bráni rozvoju demencie. Vďaka partnerovi častejšie hovoríte a spájate sa s inými ľuďmi, čo má pozitívny vplyv na mozog i hladinu stresu.

Zaujímavá je otázka, ako sa riziko prejavuje u ľudí, ktorí sa rozvedú. Kým vdovci mali riziko demencie o 20 % vyššie, rozvedení ľudia ho významne zvýšené nemali. Predsa len, rozvod nie je taký stresujúci, ako smrť milovaného partnera.

Na záver ešte Sommerlad odporúča, že znížiť riziko demencie je možné pravidelným cvičením, jedením zdravých jedál, stretávaním sa s druhými ľuďmi a rýchlym riešením aj menších zdravotných problémov. Dôležité je udržiavať mozog stimulovaný a k tomu by mohla pomôcť aj meditácia.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
mohol-by-byt-smiech-najlepsim-liekom-proti-bolestiMohol by byť smiech najlepším liekom proti bolesti? triatlonisti-su-skutocne-tvrdsi-nez-zvysok-z-nasTriatlonisti sú skutočne tvrdší než zvyšok z násminutovy-trening-je-ucinnyMinútový tréning? Je účinný!ako-znizit-hladinu-stresoveho-hormonuAko znížiť hladinu stresového hormónu? tri-myty-spojene-s-cvicenim-a-unavou-centralneho-nervoveho-systemuTri mýty spojené s cvičením a únavou centrálneho nervového systému
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist