Novinka na webe:  Sprievodca výberom tréningového plánu »
( v hlavnom menu nájdete medzi Užitočnými nástrojmi / Nástrojmi )
Zdravie 16. 11. 2018

Zvyky, ktoré najviac ohrozujú vaše duševné zdravie

ikonka
Mnoho ľudí vie, že depresiu spôsobujú aj veci, ktoré veľmi neovplyvníme – smrť blízkeho, strata zamestnania a podobne. Existujú však aj veci, ktorými si sami ohrozujeme duševné zdravie. A práve na tie sa v tomto článku zameriame.

Ak sa chcete uistiť, že budete duševne zdraví a znížite riziko depresie, mali by ste sa zamyslieť nad svojimi zvykmi a zmeniť nasledujúce veci vo vašom živote:

1. Nekvalitný spánok - spánok ovplyvňuje všetko. Aj to, ako sa cítite. Ak sa poriadne nevyspíte, budete mať tendenciu byť unavenejší a mať horšiu náladu. Z dlhodobého hľadiska to môže viesť až k depresii.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Nedostatok času pre seba - človek potrebuje aj chvíľku len pre seba. Je to dôležité, aby ste znížili riziko depresií a podráždenia. Niekomu stačí desať minút, inému hodina, niekto potrebuje raz za čas aj celý deň.

3. Nedostatok sociálneho kontaktu - ak si s ľuďmi len píšete cez správy, tak nemáte zmysluplný kontakt. Chatovanie nenahradí skutočnú sociálnu interakciu a otupuje naše skúsenosti a sociálne cítenie. Preto by ste sa mali viac stretávať s kamarátmi v reálnom živote a viac komunikovať aj s rodinnými príslušníkmi.

4. Fotenie všetkého možného - mnoho ľudí v tejto dobe fotí všetko možné, pričom sa už ani poriadne nezameriavajú na objekt záujmu – dôležitejšie je odfotiť ho a zdieľať fotku. Mali by ste fotiť len skutočne to, čo je mimoriadne a niečo, na čo chcete spomínať. V tom prípade sa na objekt záujmu musíte zamerať a užiť si ho. To z vás urobí mentálne silnejšiu osobu.

5. Robenie viacerých vecí naraz - jedenie pred televíziou a priebežne sledovanie sociálnej siete na notebooku je bežná vec v životoch moderných ľudí. Vedci však zistili, že to zvyšuje stres a nie je to ani produktívne. Venujte pozornosť len tomu čo práve robíte a umožnite mozgu spracovať to, čo sa deje v reálnom čase.

6. Hrbenie sa pri chôdzi - spôsob, akým chodíte, má vplyv na to, ako sa cítite. Ak budete chodiť vystretí, budete lepšie vyzerať a budete z toho čerpať aj po duševnej stránke – budete sa cítiť sebavedomejšie a zameriate sa viac na pozitíva.

7. Odkladanie práce - ak sa necítite na robotu a nakoniec ju odložíte, potom sa u vás zvyšuje riziko stresu a napätia. Ak máte niečo urobiť, urobte to a potom môžete ísť oddychovať. Znížite stres i napätie vo vašom živote a dosiahnete toho viac.

8. Nezdravý vzťah - u množstva ľudí sa rozvinie depresia z toho, že im nezdravý vzťah utláča sebavedomie. Prestanú si veriť a všetko sa začne točiť okolo toho. Ak vás partner obmedzuje alebo je hrubý fyzicky či psychicky, mali by ste to začať riešiť.

9. Prehnaná vážnosť - nad niektorými situáciami v živote treba len mávnuť rukou a ísť ďalej. Mnoho ľudí však nevie zniesť zahanbenie alebo pristupuje k všetkému príliš vážne. Smiech pomáha. Pomôže vám uvoľniť sa a posilní aj vaše mentálne zdravie. Snažte sa smiať každý deň.

10. Ignorovanie cvičenia - ak budete cvičiť len trikrát do týždňa, riziko depresie sa u vás zníži až o 19 percent. Ľudia, ktorí sú v depresii, majú často spoločné to, že im chýba dostatok aktivity. Chodievajte na prechádzky, cvičte, športujte.

11. Zastrašovanie druhými - či vás niekto zastrašuje v škole alebo v práci, vyberá si to daň na vašom sebavedomí a spôsobuje pocity smútku. Ak je to váš prípad, mali by ste to začať riešiť s pomocou odborníkov.

12. Prehnané používanie mobilného telefónu - moderné zariadenia majú tendenciu prestimulovať náš mozog, a keď napríklad neustále niečo robíte s mobilným telefónom, potom nikdy nedáte príležitosť mysli a telu vydýchnuť si, čo vedie k podráždenosti a depresii.

Oznam: Od 1. júla do 1. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 2. septembra.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

O čom píše Úspech.MNE.sk?

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku


Streftec - Webdesign & Media

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk
TOPlist