Novinka na webe:  Sprievodca výberom tréningového plánu »
( v hlavnom menu nájdete medzi Užitočnými nástrojmi / Nástrojmi )
Pre ženy 01. 12. 2018

10 spôsobov, ako si zlepšiť obraz o svojom tele bez chudnutia

ikonka
Sme ženy a možno je nám prirodzené, že máme väčšiu tendenciu zaoberať sa našimi telami ako muži. Samozrejme, vo väčšine prípadov prichádzajú na rozum negatívne myšlienky, ktoré zhoršujú obraz o našom tele. Ako ho vylepšiť?

Prinášame vám 10 tipov, ktoré by mohli pomôcť:

1. Zbavte sa negatívnych myšlienok - žijeme v dobe, keď obraz o prirodzenom tele modelujú umelí ľudia z magazínov. Vašej sebadôvere a nálade prospeje, ak si prestanete hovoriť veci, ako „Moje stehná sú obrovské“ alebo „Kedysi som mala aj ja také vypracované brucho“. Napíšte si, čo na svojom tele oceňujete a majte zoznam po ruke na pripomenutie, keby vás opäť prepadli negatívne myšlienky.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Meditujte - svoj vnútorný pokoj vám môže pomôcť vyrovnať sa s nespokojnosťou nad svojím telom. Podľa štúdie Texaskej univerzity začali svoje telo oceňovať viac ženy, ktoré meditovali aspoň tri týždne po 20 minút denne.

3. Posilňujte - ak ide o zlepšenie obrazu o svojom tele, účinnejšie ako aeróbne cvičenie je posilňovanie s činkami. Môžete si zvýšiť sebavedomie tým, že si budete neustále dokazovať, že máte na viac, ako ste si mysleli.

4. Stanovte si správne ciele - začnite sa venovať fitness, ale stanovte si ciele, ktoré sú zamerané na výkonnosť, nie obraz tela. Ak chcete behávať, neorientujte sa na cieľ „schudnúť 10 kilogramov“, ale radšej na cieľ: „zabehnúť 5 kilometrov bez prestávky“.

5. Choďte na túru - trávenie času v prírode má pozitívny vplyv na vašu náladu, obmedzí vaše negatívne pocity a poskytne pohyb, ktorý pomôže aj s chudnutím.

6. Ignorujte sociálne média - čoraz viac času trávime na sociálnych médiách, ktoré menia vnímanie toho, ako by malo vyzerať ženské telo. Ak aj u vás vyvolávajú negatívne emócie, mali by ste ich jednoducho ignorovať. Platí to aj o starých médiách – časopisoch či televíznych programoch.

7. Presmerujte debatu - ženy častejšie vyjadria nespokojnosť so svojím telom, keď sa s kamarátkami rozprávajú o diéte, cvičení alebo chudnutí. Takéto diskusie však majú schopnosť zasadiť vo vašej hlave semienko neistôt a nespokojnosti. Preto by ste mali sťažujúcej sa kamarátke dať kompliment a zmeniť tému debaty.

8. Žite bohatý život - ak strávite veľa času myslením na negatívne veci, nebudete si život užívať. Zamerajte sa na vybudovanie vybalansovaného života – venujte sa aktivitám posilňujúcim fyzické, emocionálne i duševné zdravie. Snažte sa o úspech v práci, starajte sa o svoje vzťahy, nájdite si hobby, chodievajte do prírody.

9. Skúste denník - keď si budete každý deň zapisovať svoje zážitky a svoje pocity, nakoniec sa vám podarí ľahšie nájsť korene nespokojnosti s vaším telom. Ľahšie budete vedieť, aké kroky máte podniknúť, aby ste zmenili svoje myslenie.

10. Nájdite časti tela, ktoré sú vašou silnou stránkou - ak sa pozriete do zrkadla, možno sa vám nebudú páčiť stehná či zadok, nájdite v ňom však aj partie, s ktorými ste spokojné. Následne buďte denne vďačné za to, že ich máte. Je to maličkosť, ale pomôže.

Oznam: Od 1. júla do 1. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 2. septembra.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

O čom píše Úspech.MNE.sk?

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku


Streftec - Webdesign & Media

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk
TOPlist