Novinka na webe:  Sprievodca výberom tréningového plánu »
( v hlavnom menu nájdete medzi Užitočnými nástrojmi / Nástrojmi )
Tréning 11. 02. 2019

Váš tréning vás môže zabiť. Ako?

ikonka
V posilňovni sem-tam dochádza k nejakej tej nehode – človeku padne na nohu činka, cvičenec si pri neopatrnom pohybe natrhne sval, začiatočník nezvládne nástup na bežecký pás a podobne. Trénovanie však môže byť aj smrteľné. A to nehovoríme o nehodách.

Síce je nepravdepodobné, že sa to bežnému kondičnému cvičencovi stane, dajte pozor na varovné signály, inak sa vám stanú osudné tieto veci:

1. Rabdomyolýza
Ide o jeden z najnebezpečnejších stavov, ktoré spôsobujú tréningy do vyčerpania. Ohrozuje najmä vzpieračov a maratóncov trénujúcich do extrémov najmä v teplom prostredí. Svaly sa začnú rozkladať a do krvi sa začne uvoľňovať myoglobín, ktorý dokáže viesť k poškodeniu obličiek. Symptómami sú svalová bolesť, slabosť a tmavý moč.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Nerovnováha elektrolytov
Mimoriadne tvrdý tréning v čase prísnej diéty dokáže nebezpečne rozhodiť chemickú rovnováhu vášho tela formou elektrolytickej nerovnováhy. To môže viesť k problémom so srdcom a v mimoriadnych prípadoch až k infarktu. Spôsobiť to môže aj náhle prejedanie po týždňoch striktnej diéty.

3. Prehriatie
Hypertermia je potenciálne nebezpečná kombinácia prehrievania organizmu a intenzívneho cvičenia, ktorá môže viesť k mŕtvici z tepelného vyčerpania. Ak vaša teplota vystúpi nad 40 stupňov Celzia, môže to mať na vaše telo devastačné následky. Symptómami sú zvracanie, zmätenosť, nevoľnosť, únava, nízky tlak krvi. Preto sa v teplých letných dňoch odporúča cvičiť ráno alebo večer.

4. Podchladenie
Hypotermia je stav, kedy teplota tela klesne pod úroveň potrebnú pre fungovanie metabolizmu a tela. Prvé vážne náznaky sa začínajú objavovať už u 32 stupňov Celzia. Podchladenie je rizikom hlavne pre športovcov trénujúcich v chladnom alpskom prostredí či pre plavcov na dlhé vzdialenosti. Rizikom je aj vytrvalostný beh v zime – keď prestanete behať, oblečenie nasaté potom dokáže vychladnúť veľmi rýchlo. Preto by ste sa mali rýchlo prezliecť do suchého oblečenia.

5. Dehydratácia
Vážna dehydratácia môže viesť k mŕtvici. Rizikom je najmä v teplom a vlhkom prostredí, pri ktorom sa mimoriadne potíte. Mierna dehydratácia sa dá zvládnuť, ale vážna dehydratácia ohrozuje potenciálne aj váš život. Riešenie je našťastie jednoduché – uistite sa, že pijete dostatok vody a že prijímate dostatok elektrolytov.

zdroj: Mens Journal

Oznam: Od 1. júla do 1. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 2. septembra.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

O čom píše Úspech.MNE.sk?

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku


Streftec - Webdesign & Media

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk
TOPlist