SlovakFitness.sk

Tréning 11. 02. 2019

Váš tréning vás môže zabiť. Ako?

ikonka
V posilňovni sem-tam dochádza k nejakej tej nehode – človeku padne na nohu činka, cvičenec si pri neopatrnom pohybe natrhne sval, začiatočník nezvládne nástup na bežecký pás a podobne. Trénovanie však môže byť aj smrteľné. A to nehovoríme o nehodách.

Síce je nepravdepodobné, že sa to bežnému kondičnému cvičencovi stane, dajte pozor na varovné signály, inak sa vám stanú osudné tieto veci:

1. Rabdomyolýza
Ide o jeden z najnebezpečnejších stavov, ktoré spôsobujú tréningy do vyčerpania. Ohrozuje najmä vzpieračov a maratóncov trénujúcich do extrémov najmä v teplom prostredí. Svaly sa začnú rozkladať a do krvi sa začne uvoľňovať myoglobín, ktorý dokáže viesť k poškodeniu obličiek. Symptómami sú svalová bolesť, slabosť a tmavý moč.

2. Nerovnováha elektrolytov
Mimoriadne tvrdý tréning v čase prísnej diéty dokáže nebezpečne rozhodiť chemickú rovnováhu vášho tela formou elektrolytickej nerovnováhy. To môže viesť k problémom so srdcom a v mimoriadnych prípadoch až k infarktu. Spôsobiť to môže aj náhle prejedanie po týždňoch striktnej diéty.

3. Prehriatie
Hypertermia je potenciálne nebezpečná kombinácia prehrievania organizmu a intenzívneho cvičenia, ktorá môže viesť k mŕtvici z tepelného vyčerpania. Ak vaša teplota vystúpi nad 40 stupňov Celzia, môže to mať na vaše telo devastačné následky. Symptómami sú zvracanie, zmätenosť, nevoľnosť, únava, nízky tlak krvi. Preto sa v teplých letných dňoch odporúča cvičiť ráno alebo večer.

4. Podchladenie
Hypotermia je stav, kedy teplota tela klesne pod úroveň potrebnú pre fungovanie metabolizmu a tela. Prvé vážne náznaky sa začínajú objavovať už u 32 stupňov Celzia. Podchladenie je rizikom hlavne pre športovcov trénujúcich v chladnom alpskom prostredí či pre plavcov na dlhé vzdialenosti. Rizikom je aj vytrvalostný beh v zime – keď prestanete behať, oblečenie nasaté potom dokáže vychladnúť veľmi rýchlo. Preto by ste sa mali rýchlo prezliecť do suchého oblečenia.

5. Dehydratácia
Vážna dehydratácia môže viesť k mŕtvici. Rizikom je najmä v teplom a vlhkom prostredí, pri ktorom sa mimoriadne potíte. Mierna dehydratácia sa dá zvládnuť, ale vážna dehydratácia ohrozuje potenciálne aj váš život. Riešenie je našťastie jednoduché – uistite sa, že pijete dostatok vody a že prijímate dostatok elektrolytov.

zdroj: Mens Journal

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
dodatocna-zataz-u-zhybov-nemusi-byt-najlepsi-napad-co-robit-namiesto-tohoDodatočná záťaž u zhybov nemusí byť najlepší nápad. Čo robiť namiesto toho?akymi-sposobmi-si-z-behania-mozete-opat-urobit-zabavuAkými spôsobmi si z behania môžete opäť urobiť zábavu?kruhovy-trening-ktory-vam-pomoze-spalit-tukyKruhový tréning, ktorý vám pomôže spáliť tukyznaky-ktore-vam-hovoria-ze-by-ste-mali-prestat-s-cvicenimZnaky, ktoré vám hovoria, že by ste mali prestať s cvičenímako-si-udrzat-ramena-zdrave-a-vyhnut-sa-ich-bolestiAko si udržať ramená zdravé a vyhnúť sa ich bolesti?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist