Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Tréning 10. 10. 2019

Šesť bežných cvikov, ktoré sú preceňované

ikonka
Sú známe, sú populárne a nájdeme ich v arzenáli takmer každého cvičenca. Prinášame vám šesť cvikov, ktorú sú síce účinne, ale podľa zámorského experta Erica Brosera preceňované.

Nasledujúcich šesť cvikov by ste sa mohli pokúsiť vo vašom tréningovom ťažení nahradiť:

1. Tlaky na lavičke (benčpres) – takzvaný kráľ cvikov na hornú časť tela je najpreceňovanejším cvikom, pričom často sa vykonáva so zlou technikou alebo s príliš veľkou záťažou. Pre mnohých je tak efektívnejší pri budovaní tricepsov a ramien. Istejšou voľbou pre rozvoj hrudníka sú tlaky s jednoručnými činkami, ktoré umožňujú väčší rozsah pohybu a lepšie precítenie prsných svalov.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Drepy s veľkou činkou – drepy sú cestou k masívnym nohám a pre mnohých cvičencov sú ideálne, ale mnoho ľudí si nimi vytvorí najmä veľký zadok s rizikom zranení kolien a dolnej časti chrbta. Z hľadiska rozvoja stehien sú vhodnejšie hacken drepy, pri ktorých lepšie izolujete prednú časť stehien a nezaťažujete ani tak veľmi kríže.

3. Bicepsové zdvihy s veľkou činkou – je to skvelý cvik, ale nie až taký nevyhnutný. Mnoho cvičencov pri ňom príliš zapája na činnosti ramená a mnohí švihový pohyb. Efektívnejšie je preto cvičenie bicepsových zdvihov s veľkou činkou s oporou lakťov, pri ktorých vyradíme z hry ramená i švihy.

4. Francúzske tlaky – extenzie veľkej činky v ľahu sú populárnym cvikom na rozvoj tricepsov, ale mnohým cvičencom neprinášajú želané výsledky a môžu byť náročné na lakte, ak pri nich využívame veľké váhy alebo ich robíme príliš často. Na budovanie hmoty tricepsov sú lepšie tlaky s úzkym úchopom.

5. Armádne tlaky – či už ich robíte v sede alebo v stoji, tieto tlaky zamerané na ramená patria medzi základné vzpieračské cviky. Vyložene pre budovanie svalovej hmoty však nie sú až také potrebné a môžu viesť k zraneniam z preťaženia. Z tohto pohľadu sú lepšie príťahy veľkej činky v brade so širokým úchopom, pri ktorých však treba dbať na techniku prevedenia.

6. Zhyby – jeden z cvikov, ktoré sú excelentné pre budovanie sily, kondície a svalovej hmoty. Niektorí cvičenci nie sú však dostatočne silní alebo sú príliš ťažkí, aby urobili viac ako pár opakovaní v dobrej forme. Pre tých je najlepšou alternatívou sťahovanie hornej kladky, kde si môžu záťaž prispôsobiť všetkým kondičným úrovniam.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist