InstagramFacebookYoutube
Tréning

Farmárska chôdza – jednoduchý, ale fantastický cvik pre celé telo

07. novembra 2019
Farmárska chôdza – jednoduchý, ale fantastický cvik pre celé telo
Farmárska chôdza je tým najjednoduchším cvikom, ktorý môžete robiť. Len si zoberte do rúk ťažké jednoručky a kráčajte. Pravdepodobne je práve táto prílišná jednoduchosť dôvodom toho, prečo sa tak často nevykonáva. Odmena je pritom veľká – silnejšie a väčšie telo.

Farmárska chôdza vás pripraví nie len na iné silové cviky, ale aj na bežné situácie vo vašom živote. Pri tomto jednoduchom funkčnom cviku zapojíte do činnosti všetky svalové skupiny.

Vo veľkej miere sú zapojené ramená a chrbát, najmä trapézy. Spolu pracujú tak, že pomáhajú budovať aj lepšiu stabilitu ramenných kĺbov. Pri cviku si určite všimnete pálenia predlaktí, ktoré sú tiež vyťažované mimoriadne a zlepšuje sa aj sila vášho úchopu. Bicepsy a tricepsy, čiastočnej aj hrudník, sa tiež podieľajú na stabilizácii ramien.

Článok pokračuje pod reklamou


Keďže kráčate so záťažou, zabrať dostanú aj nohy a sedacie svaly. Každý krok sa vás snaží rozhodiť, no o rovnováhu sa starajú svaly strednej časti tela, vďaka čomu si budujete nie len pevnejšie brucho, ale zlepšujete si aj svoju koordináciu.

Tento cvik môžete vykonávať hocikedy počas vášho tréningu, ale hodí sa najmä na koniec, kedy už ste unavení a vaša koordinácia už nie je taká dobrá. Vďaka tomu vás lepšie po všetkých stránkach posilní.

Farmárska chôdza je veľmi jednoduchý cvik, ale to neznamená, že pri ňom nemôžete urobiť chyby. Mali by ste sa koncentrovať na techniku chôdze a uistiť, že dodržíte aspoň pár základných princípov:

1. Nastavte si správne vaše telo – ramená počas pohybu držte jemne vzadu a vystrite sa tak, aby ste mali uši priamo nad ramenami, tie priamo nad bedrami. Rebra zase nevystrkujte dopredu.

2. Využívajte ťažšiu váhu – ak si na cvik len chcete zvykať a vyšperkovať si svoju techniku, môžete využívať aj ľahšie váhy a dlhšie vzdialenosti. Efektívnejšie je však pri tomto cviku, keď sú záťaže ťažké.

3. Činky uchopte silno – okrem toho, že tým budete efektívnejšie budovať hmotu predlaktí a silu úchopu, taktiež viac do pohybu zapojíte svaly stredu tela. Budú pod väčším napätím.

4. Vykračujte si len zľahka – nemáte sa kam ponáhľať, kráčajte pomaly a uistite sa, že sú vaše kroky krátke. Vaše nohy by nemali byť od seba ďalej ako 30 centimetrov, aby ste mali v nich lepšiu oporu.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist