Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Suplementy 15. 01. 2020

Viac svalov a lepšia regenerácia? Pred spánkom je čas na kazeín

ikonka
Ak sa snažíte budovať silu alebo svaly a chcete byť čo najefektívnejší, musíte sa uistiť, že budete mať dostatočne kvalitný spánok. Ten však ešte musíte aj niečím podporiť. Po stránke doplnkov výživy ide o ten správny druh proteínu.

Je známe, že po tréningu potrebujeme bielkoviny doplniť čo najrýchlejšie, a preto sa v tom čase volia rýchlovstrebateľné proteíny. Najvyužívanejším druhom je srvátkový proteín. V noci však chceme dosiahnuť niečo iné.

Ak chceme maximalizovať rast svalov a ich regeneráciu po tréningu počas noci, musíme im dopriať bielkoviny čo najdlhšie, keďže počas spánku neprijímame potravu niekoľko hodín. K tomu sa hodia proteíny, ktoré sa vstrebávajú pomaly. Ideálnou formou je kazeín.

Jeho dôležitosť už potvrdili aj vedci. Výskumníci z Holandska poukázali na dôležitosť dennej suplementácie proteínmi, pričom poznamenali, že zohráva kľúčovú úlohu aj pred spaním. Zistili, že proteínovú syntéza počas spánku na nízkej úrovni, a to aj vtedy, ak trénujete večer a po skončení cvičenia prijmete srvátkový proteín.

Ak však športovec prijal 40 gramov kazeínu pred spaním, tak sa u neho proteínová syntéza počas spánku zvýšila o zhruba 22 percent oproti jedincovi, ktorý prijímal placebo. V noci tak malo telo viac aminokyselín na budovanie svalovej hmoty a regeneráciu.

A aj preto sa odporúča prijímať kazeínový proteín pred spaním v dávke minimálne 40 gramov, a to v tréningové i netréningové dni. Pozitívom je, že to nevyhnutne nemusí byť prostredníctvom doplnku výživy. Populárnou alternatívou medzi potravinami je nízkotučný tvaroh.

Čo je to kazeín?
Kazeín sa nachádza asi v 70 až 80 % mliečnej bielkoviny (zvyšok tvoria srvátka, laktóza a minerály) a je zodpovedný za to, že mlieko je biele. Kazeín ako technicky mliečny proteín obsahuje biologicky aktívne peptidy, dôležité živiny a vitamíny. Vo veľkom sú v ňom zastúpene vápnik a fosfor. Najkvalitnejšie spracovaný kazeín nájdeme v micelárnej forme. Vstrebáva sa až sedem hodín, efektívne zásobuje telo živinami a vytvára pocit sýtosti.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist