Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Výživa 17. 01. 2020

Aké riziká prináša nadmerný príjem cukru?

ikonka
V Spojených štátoch amerických sa urobila štúdia, ktorá priniesla zaujímavé závery – priemerný Američan prijíma 30-krát viac cukru, ako pred 200 rokmi. Na rok to vychádza 6 780 čajových lyžičiek. Väčšina ľudí ho prijíma viac, ako je vhodné.

Pri tomto konštatovaní príde na um otázka, aké sú riziká spojené s nadmerným príjmom cukru. A hoci väčšina ľudí ich zrejme pozná, nijak sa to na správaní väčšiny z nich neodráža. A mnohí nepoznajú ďalšie riziká, ktoré si tu uvedieme. Týkajú sa pritom pridaného cukru – nie toho prirodzeného, ktorý je súčasťou ovocia alebo sladkých zemiakov.

Už v roku 2014 sa urobil výskum, ktorý zistil, že ľudia, ktorí prijímali 17 až 21 % svojich kalórií z cukru, mali o 38 % vyššie riziko úmrtia na srdcovocievne ochorenie v porovnaní s tými, u ktorých pridaný cukor tvoril 8 % celkového kalorického príjmu.

Nadmerný cukor tiež zvyšuje šancu rozvoja cukrovky 2. typu. Dokonca sú s nadmerným príjmom cukrov spojené aj niektoré druhy rakoviny – či už priamo alebo nepriamo, pretože cukor prispieva k priberaniu, podporuje zápalové procesu a zvyšuje inzulínovú rezistenciu, ktoré tiež vplývajú na rozvoj rakoviny.

Je známe, že veľa sladkostí dokáže negatívne vplývať na hladinu vašej energie. Tým pádom sa ovplyvňuje aj vaša nálada, pozornosť a dokonca sa rozvíja depresia. To teda potenciálne vplýva neblaho na vašu kariéru, osobné vzťahy a kvalitu život vo všeobecnosti.

Príliš veľké množstvo pridaného cukru vo vašej diéte má tiež zlý vplyv na pokožku – podporuje sa tvorba akné, urýchľuje sa proces starnutia pokožky a stráca sa jej pružnosť. Ďalej je tiež zvýšené riziko bolestivej formy artritídy, dny alebo pakostnice.

Akým spôsobom znížiť príjem cukru? Najlepšie je úplne vylúčiť zo stravy sladené nápoje a sladiť si čaje a kávu niečím iným – napríklad medom alebo steviou. Obmedziť by sa mal aj príjem spracovaných jedál, pečiva, zmrzliny, cukríkov, nekvalitných čokolád a iných sladkostí.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist