Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Tréning 11. 06. 2020

Chudnutie, kondička a zdravé telo nie sú jediné dôvody, prečo cvičiť kardio

ikonka
Kardiovaskulárny tréning má svoj názov odvodený od toho, že je prospešný pre kardiovaskulárne zdravie. Väčšina ľudí ho však využíva skôr na chudnutie alebo podporovanie svojej kondície. Existujú však aj nové dôvody, pre ktoré by ste si kardio mali obľúbiť.

Kardio tréning je prospešný pre posilnenie srdca, budovanie lepšej športovej výkonnosti a výdrže, ako aj pre spaľovanie nadbytočných tukov tým, že sa zvyšuje kalorický výdaj priamo počas cvičenia alebo aj po jeho skončení, ak ide napríklad o vysoko intenzívne intervalové cvičenie.

Vedci však nedávno prišli aj na ďalšie dôvody, ktoré nie sú príliš známe a pre ktoré sa oplatí venovať svoj čas pravidelnej aeróbnej aktivite, či už to bude v posilňovni, doma alebo niekde v prírode.

Aké nové dôvody to sú?

1. Podporuje aj duševné zdravie – vedci zistili, že pravidelné kardio môže byť súčasťou liečby depresie či nespavosti. Taktiež bojuje proti stresu a podráždenosti. Môžu za to vyplavované endorfíny, ktoré sú známe aj ako „hormóny šťastia“.

2. Zlepšuje podpornú sieť nášho života – kardio tréning je jednou z najdôležitejších aktivít, ktoré by sme mali robiť pravidelne, pretože keď zvýšime tep srdca a intenzitu dýchania, tak zlepšujeme funkcie tela, ktoré tvoria podpornú sieť pre náš život – posilňuje srdce, posilňuje pľúca, znižuje tlak krvi, prečisťuje cievy znižovaním zlého cholesterolu a zvyšovaním toho dobrého, zlepšuje cirkuláciu krvi.

3. Zlepšuje naše kognitívne funkcie – pravidelné kardiovaskulárne cvičenie znižuje prejavy zhoršovania mentálneho zdravie vplyvom starnutia. Zlepšuje pamäť, pozornosť, spracovanie reči i našu kontrolu emócií. Vedci pritom prišli, že sa to netýka len ľudí v pokročilom veku. Tieto aspekty sa zlepšovali u všetkých vekových skupín.

Z hľadiska zdravotného sa odporúča venovať kardiovaskulárnemu tréningu v miernej intenzite asi 150 minút týždenne, čo je v prepočte 30 minút päťkrát do týždňa. Ak cvičíte vysoko intenzívne, tento čas môže byť aj kratší – 15 až 25 minút denne.

Letný režim so „zabudnutými“ článkami končí 31. augusta. Potom prídu opäť na rad úplne nové články.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist