Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Suplementy 17. 06. 2020

Šesť doplnkov výživy, ktoré sú prakticky zbytočné

ikonka
Aby sme zabránili nedostatku vitamínov a minerálov, kupujeme si rôzne doplnky výživy. Radi na suplementy vsádzame aj pri cvičení s cieľom budovať svaly alebo chudnúť. Ktorých šesť produktov sa rovná viac vyhodeným peniazom, ako úžitku?

1. Vitamín C – veľa ľudí ho užíva, aby si posilnili imunitu. Sú však štúdie, ktoré ukazujú, že hoci pre niekoho tento doplnok výživy môže byť užitočný, jeho benefity nie sú konzistentné a užitočnejšie je získavať vitamín C z prirodzených zdrojov, ako sú jahody, brokolica, papriky či pomaranče.

2. Gainer – pri budovaní svalov je z doplnkov výživy takmer povinnosťou proteín, ale mnoho cvičencov v objemovke využíva aj gainer. Ten je však vo väčšine prípadov len predraženou zmesou cukrov, ktorá zvyšuje riziká cukrovky a vysokého tlaku krvi.

3. Vitamín A – ak máte zdravú a vybalansovanú výživu, potom nepotrebujete prijímať vitamín A z doplnku výživy. Ten dokonca podľa vedcov zvyšuje riziko rakoviny pľúc u fajčiarov. Lepším zdrojom tohto vitamínu sú mrkva či sladké zemiaky.

4. Spaľovače tuky – niektoré majú účinok na chudnutie, ale je veľmi malý vzhľadom na cenu, ktorú za ne platíte. Vo väčšine druhov sú pritom prínosy zanedbateľné. Prinášajú aj vedľajšie účinky, ktoré môžu poškodiť zdravie. Je lepšie chudnúť zdravou stravou, ktorá je udržateľná.

5. Vitamín E – vedci zistili, že doplnok výživy s obsahom vitamínu E môže zvyšovať riziko rakoviny prostaty. Nie je pritom až taký efektívny, ako vitamín E získaný prirodzene z avokáda, orechov či špenátu.

6. Multivitamíny – na prvý pohľad je to dobrý doplnok výživy, lebo vám poskytne vitamíny a minerály, ktoré potrebujete. Opäť však platí, že je lepšie prijímať tieto živiny zo stravy. Vedci už poukázali aj na zvýšene riziko predčasnej smrti spôsobené dlhodobým užívaním multivitamínov.

Zdroje:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23440782
https://atbcstudy.cancer.gov/
https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/1104493
https://www.livestrong.com/article/441786-what-are-the-negative-effects-of-weight-gainer/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21951331
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3076034/


Letný režim so „zabudnutými“ článkami končí 31. augusta. Potom prídu opäť na rad úplne nové články.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist