Reklama:
Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 

56 zvykov, ktoré vám môžu predĺžiť život II.

28. 02. 2021
ikonka
Ak si chcete zlepšiť svoje zdravie a predĺžiť si život, stačí ak začnete zmenou aspoň piatich zvykov. Výber máte pritom bohatý. Už sme vám priniesli 28 zvykov, ktoré vám predĺžia život, teraz prinášame ďalšie, aby ste ich mali dokopy až 56.

29. Každý deň sa prechádzajte – denne by ste mali venovať chôdzi aspoň 30 minút. Zníži to riziko srdcovocievnych ochorení a podporí udržiavanie vhodnej hmotnosti.

30. Nový kozmetický výrobok najskôr otestujte – nikdy neviete, čo vám môže škodiť, preto si každý kozmetický výrobok najskôr týždeň vyskúšajte na menšej a menej viditeľnej ploche. Ak sa nezapáli, môžete produkt používať tak, ako chcete.

31. Neumývajte si tvár každým mydlom – pokožka má prirodzené pH 5,5 a ak aplikujete mydlo s pH 13 a viac, zmazávate prirodzenú bariéru tvorenú proteínmi a lipidmi.

Článok pokračuje pod reklamou

32. Poriadne si umývajte zuby – ráno aj večer sa starajte o svoj chrup. Venujte mu aspoň dve minúty a večer nezabudnite na medzizubné priestory.

33. Buďte tvorom rutín – fyzicky aj mentálne vám pomôže, ak budete vstávať v rovnakom čase a ak budete mať zavedené iné rutiny, ktoré vám pomôžu uľahčiť život.

34. Každý deň majte aj čas pre seba – človek je tvor sociálny, ale pre svoje mentálne zdravie potrebuje aj čas vyhradený vyložene pre seba.

35. Konzultujte stravu s odborníkom – ak si nie ste istí kvalitou svojej stravy, obráťte sa na certifikovaného nutričného poradcu, ktorý vám s ňou pomôže.

36. Prerušovaná hladovka – vytvorte si okno 12-16 hodín každého dňa, počas ktorého nebudete jesť, a zvyšné hodiny venujte konzumácii vašej stravy.

37. Prestávky v práci – pravidelne si dajte v práci prestávku a najmä, ak dlho sedíte, sa počas nej aj poprechádzajte.

38. Posilňujte s činkami – pravidelné cvičenie a pohyb je základom, ale najmä posilňovanie vám posilní kosti a svaly, čo sa vám zíde najmä v pokročilom veku.

39. Uprednostňujte prírodné produkty – platí to o strave i kozmetike či čistiacich prostriedkoch.

40. Obmedzte príjem cukru – nemusíte ho obmedziť na nulu, ale snažte sa mu vyhýbať najviac, ako to ide. Cukor podporuje zápalové procesy a obezitu.

41. Vstávajte skôr – prebuďte sa skôr a doprajte si viac času pre vašu rannú rutinu. Nezačínajte deň stresom a naháňaním.

42. V spálni majte prostredie na spánok – vyhoďte z nej elektroniku, zamedzte prenikanie svetla z vonku a obmedzte ruch z vonka. Nastavte si vhodnú teplotu a v posteli sa venujte len dvom aktivitám...

43. Na raňajky majte veľa bielkovín – znižuje to výkyvy glukózy a obmedzuje riziko prejedania neskôr počas dňa.

44. Po večeri sa prejdite – 15-minútová prechádzka po výdatnej večeri vám dokáže regulovať krvný cukor až tri hodiny.

45. Nefajčite – fajčenie, aj pasívne, vedie k vážnym poškodeniam zdravia. Už roky je to známy a vedecky overený fakt. Prečo v tom pokračovať?

46. Spite aspoň 7 hodín – ak budete spať v noci len šesť a menej hodín, zvyšujete si riziká depresie, obezity a vysokého krvného tlaku.

47. Neignorujte zdravé tuky – veľa ľudí má strach z tukov, ale zdravé druhý sú prospešné pre vaše zdravie, atak ich neobmedzujte. Ide najmä o tuky z olív, avokáda, vajca či tučných rýb.

48. Vyhýbajte sa uličkám s nezdravými jedlami – ak nakupujete potraviny v supermarkete alebo hypermarkete, vyhýbajte sa uličkám, v ktorých je najviac pokušenia z radov nezdravej stravy.

49. Jedávajte pomaly do sýta – keď máte veľké jedlo, jedzte pomaly, aby vám mozog stihol zasignalizovať, že ste takmer sýti. A keď už takmer sýti budete, neprejedajte sa už viac.

50. Desiatu si berte vlastnú – nespoliehajte sa na automaty s jedlom a desiatu si do školy alebo práce berte so sebou vlastnú. Samozrejme, voľte zdravé pokrmy.

51. Venujte čas tomu, čo máte radi – v ideálnom prípade si nájdite prácu, ktorá vás bude napĺňať. A vo svojom voľnom čase sa tiež venujte aktivitám, ktoré zbožňujete.

52. Robte dobré skutky – bez toho, aby ste za to čakali vďaku alebo ocenenie, pomôžte niekomu, kto to potrebuje. Nebuďte ľahostajní k druhým.

53. Pestujte si dobré vzťahy – majte snahu vytvoriť si v živote rodinné a priateľské vzťahy, ktoré medzi vami vybudujú hlboké puto. Pomôže vám to po mentálnej stránke i v ťažkých životných situáciách.

54. Zabudnite na trendové diéty – keď sa ocitnete v situácii, že chcete chudnúť, robte to udržateľnými zmenami v strave a ignorujte trendové diéty, ktoré dlhodobo nefungujú.

55. Varte doma častejšie – nejedávajte veľa polotovarov, neobjednávajte si veľa jedál v reštauráciách. Venujte svoju snahu tomu, aby drvivá väčšina vašich jedál pochádzala z vašej kuchyni. Budete tak mať lepšie pod kontrolou živiny a kalórie.

56. Prijímajte dostatok vitamínu D – jeho najlepším zdrojom je slnečné žiarenie, nájdete ho aj v strave a pohodlným riešením je doplnok výživy. Správne množstvo by vám mal pomôcť určiť doktor.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!