InstagramFacebookYoutube
Zdravie

Protizápalové jedlá, ktoré by ste mali pravidelne konzumovať

25. júna 2021
Protizápalové jedlá, ktoré by ste mali pravidelne konzumovať
Aj to, čo pravidelne konzumujete, prispieva k tomu, čo u vás majú zápaly otvorené dvere alebo nie. Prinášame vám prehľad 10 jedál, ktoré svojimi účinkami proti zápalom bojujú. Nie sú to pritom ich jediné prínosy pre naše zdravie.

1. Cesnak – okrem toho, že je antibakteriálny, antivirálny a antioxidačný, cesnak má aj protizápalové vlastnosti, za ktoré vďačí látke alicín. Výhodou je jeho všestranné využitie v kuchyni.

2. Bobuľovité ovocie – čučoriedky, maliny či černice obsahujú veľa flavonoidov, ktoré prispievajú k protizápalovým účinkom tohto druhu ovocia. Preto bojuje aj proti rakovine, kognitívnemu úpadku či srdcovocievnym ochoreniam.

Článok pokračuje pod reklamou


3. Zázvor – pomáha utlmovať zápaly obmedzovaním produkcie cytokínov, ktoré naopak chronické zápaly podporujú. Taktiež vám pomôže pri podráždenom žalúdku a nevoľnosti.

4. Škorica – reguluje obsah cukru v krvi, zlepšuje pamäť a dokonca uľavuje pri menštruácii. Vysoký obsah protizápalových a antioxidačných látok pomáha chrániť telo pred oxidačným stresom, infekciami a pomáha s obnovou poškodených tkanív.

5. Kurkuma – toto korenie pomáha bojovať proti chronickým ochoreniam, ako sú artritída, srdcové problémy, Alzheimerova choroba či rakovina.

6. Zelená listová zelenina – sú bohaté na antioxidanty, ako aj protizápalové flavonoidy. Z vitamínov sú zastúpené A, C a K, z minerálov najmä draslík. Vo všeobecnosti platí, že čím tmavšia je zelená, tým je daný druh výživnejší.

7. Brokolica – obsahuje veľa horčíka a draslíka, ako aj antioxidanty s protizápalovými vlastnosťami. Sulforafán zase znižuje oxidačný stres, bojuje proti chronickým zápalom a redukuje riziko rakoviny.

8. Slepačia polievka – je plná minerálov, ako sú vápnik, fosfor a horčík, ktoré posilňujú kosti. K tomu prispieva aj glukosamín. Obsah kolagénu prispieva k odďaľovaniu prejavov starnutia.

9. Mastné ryby – ryby ako losos či tuniak obsahujú omega-3 mastné kyseliny, ktoré podporujú činnosť mozgu, zdravie srdca a dokonca znižujú koncentráciu biochemických zápalových markerov. Obsahujú aj vitamíny B, ktoré okrem iného napravujú DNA.

10. Orechy – druhy ako vlašské orechy a mandle obsahujú veľa omega-3 mastných kyselín, ktoré okrem posilňovania srdca udržia zdravé aj vaše oči či mozog. Obsahujú veľa vlákniny a bielkovín, vďaka čomu sú prínosom pri chudnutí.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist