InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

Päť častých chýb, ktoré robia ženy v posilňovni

Autorka: Lucka  /   6. novembra 2021
Päť častých chýb, ktoré robia ženy v posilňovni
Ešte aj v týchto moderných časoch veria niektorí ľudia tomu, že činky sú pre mužov a kardio pre ženy. Počet žien, ktoré vstupujú do posilňovne s cieľom posilňovať rastie a to je dobré. Ktorým chybám by sa v nej mali zástupkyne nežnejšieho pohlavia vyhnúť?

Týchto päť chýb možno u žien pozorovať stále pomerne často:

1. Venujú sa príliš dlho kardiu
Kardio tréning je tu na to, aby budoval kondíciu a pálil kalórie, čo je neoddeliteľnou súčasťou procesu chudnutia. Nie je však jedinou cestou k chudšej postave, čo si veľa žien stále neuvedomuje. Áno, pomôže vám spáliť nadbytočné tuky, ale nie je najefektívnejšie a ak to s ním preháňate, často vás rýchlejšie omrzí a svoju snahu vzdáte. Zároveň sa kardiom len ťažko tvaruje telo.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Vyhýbajú sa činkám
Ženy by mali začať viac cvičiť s činkami, strojmi či vlastnou váhou tela s cieľom budovať silnejšie svaly. Obava, že sa z nich stanú svalnaté monštrá, je už v tejto dobe skutočne smiešna. Posilňovanie z vás neurobí svalovca ani muža, pekne vám svaly spevní, dotvaruje a prinesie vám aj ďalšie prínosy – budete mať pevnejšie kosti, budete silnejšie v bežnom živote a budete mať vyššie sebavedomie.

3. Chýba im intenzita
Nie je posilňovanie ako posilňovanie. Niektoré ženy sa mu venujú, ale chronicky využívajú nižšie váhy, ako by bolo dobré. Aj u žien platí, že váha na činkách by mala byť taká, aby bola pre vás pri predpísanom počte opakovaní výzvou. Ak s činkou urobíte 20 opakovaní a cítite, že by ste ich bez problémov urobili ďalších 20, je to veľmi zlé. Pre efektívne budovanie sily, svalov a podporenie chudnutie je potrebné posledné opakovania série robiť s ťažkosťami.

4. Trénujú príliš často
Zaujímavé je, že veľa žien s jasným cieľom v hlave nemá problém s disciplínou, pokiaľ ide o frekvenciu tréningu. Často to s ňou aj preháňajú a cvičia každý deň. Nemusíte však cvičiť každý deň, aby ste robili pokroky. Naopak, spôsobí to pretrénovanie a „rany“ na tele i na duši. Pravdou je, že posilňovať vám stačí 3-krát týždenne a minimálne jeden celý deň by ste mali mať voľný – bez posilňovania aj bez kardia.

5. Rýchlo sa vzdávajú
Je ťažké vyrovnať sa s tým, že sa vaše telo nemení tak, ako by sa malo meniť pod časopisov. Všetky tie fotky predtým/potom len spôsobujú, že na seba vyvíjate nezdravý tlak. Musíte si však uvedomiť, že všetko chce svoj čas a najmä vtedy, ak ide o transformáciu vášho tela. Nehľadajte rýchle výsledky ani skratky. Pracujte na sebe vytrvalo a konzistentne.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist