InstagramFacebookYoutube
Zdravie

Metódy, ktoré vám pomôžu zbaviť sa stresu

19. novembra 2021
Metódy, ktoré vám pomôžu zbaviť sa stresu
Stres môže byť aj pozitívny, ak je reakciou na život ohrozujúcu situáciu tak, ako bol jeho mechanizmus „naprogramovaný“. V súčasnosti ho však pociťujú ľudia aj vtedy, keď čelia nepríjemným situáciám v práci či rodine. Ak sú tie problémy chronické, vplýva negatívne na zdravie.

Ak pociťujete dlhodobo stres a napätie, mali by ste to riešiť. Hneď teraz môžete urobiť nasledujúcich 10 vecí, ktoré vám pomôžu cítiť sa pokojnejšie:

1. Oddýchnite si – niekedy stačí len poriadne sa vyspať. Čím menej kvalitný spánok máte, tým väčší tlak môžete pociťovať. Základom je kvalitný nočný spánok, no pomôže aj krátke zdriemnutie si v strede dňa.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Skúste meditáciu alebo dychové cvičenia – meditácia je vedecky aj prakticky overená metóda, ako sa zbaviť napätia a stresu. Ak hľadáte niečo rýchlejšie, skúste dychové cvičenia, pri ktorých sa venujete jednoduchým hlbokým a kontrolovaným nádychom a výdychom.

3. Choďte do prírody – trávenie času v prírode má pozitívny vplyv na zníženie hladiny stresu. Zázraky urobí podľa vedcov už 20 minút strávených v parku. Skúste chodiť do prírody každý deň.

4. Vyjadrite svoju vďačnosť – zoberte si papier a pero a napíšte 10 vecí, za ktoré ste vo svojom živote vďační. Môže ísť aj o maličkosti. Keď takto začnete svoj deň, uvedomíte si, že nemáte až také dôvody na to, aby ste boli v strese.

5. Upracte si – neporiadok podporuje stres, preto si upracte domácnosť alebo svoje pracovisko. Dodá vám to nový zmysel jasnosti a pokoja. Navyše, samotná činnosť, vás rozptýli od negatívnych myšlienok.

6. Zacvičte si – tri až štyrikrát týždenne sa venujte aspoň 30-minútovému cvičeniu. Pomáha nie len fyzickému, ale aj duševnému zdraviu. Bojuje proti stresu a zlepšuje náladu.

7. Zahrajte sa – buďte chvíľu ako deti a zahrajte sa. Stavajte si niečo z lega, zahrajte sa s vašimi deťmi na „schovku“ alebo venujte čas hrám s vašim domácim zvieratkom.

8. Napínajte a uvoľňujte svaly – jednou z účinných antistresových metód je napínanie svalov na 5 až 10 sekúnd a potom ich uvoľnenie, ktoré prinesie pocit relaxácie.

9. Spojte sa s priateľmi – niekedy na uvoľnenie od tlaku potrebujete aj pomoc niekoho iného. Spojte sa s rodinou alebo blízkymi, porozprávajte sa s nimi, strávte s nimi čas. Osamelosť stres len zdôrazňuje.

10. Stanovte si hranice medzi prácou a voľným časom – robte všetko preto, aby ste si robotu nebrali domov. Prácu nechajte v práci, inak si zvýšite pravdepodobnosť rozvoja chronického stresu. Doma sa venujte aj svojej záľube, ktorá s vašou prácou nesúvisí.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist