InstagramFacebookYoutube
Zaujímavosti

Stres z práce môže brzdiť svalový rast. Takto to zastavíte

5. decembra 2021
Stres z práce môže brzdiť svalový rast. Takto to zastavíte
Vrátili ste sa k poctivému cvičeniu v posilňovni, no vaše nadšenie a elán pribrzdí oneskorená bolesť svalov, resp. svalová horúčka. Je to známy príbeh množstva cvičencov, no vedci našli spôsob, ako si udržať svoj tréningový režim i zápal do cvičenia.

Je dobre známe, že poškodiť proces vášho zotavovania sa z tréning môžu narušiť viaceré faktory, ako je nedostatočný spánok, slabá diéta či alkohol. Je tu však ešte jedna vec, ktorá do veľkej miery môže sabotovať vašu snahu.

Mentálna záťaž z vášho zamestnania spôsobuje, že sa stresový hormón kortizol a rast brzdiaci proteín myostatín vyplavujú do tela vo väčšej miere, čo spôsobuje blokáciu testosterónu a zníženie efektivity regenerácie.

Článok pokračuje pod reklamou


Americkí vedci z Texaskej univerzity zistili, že študenti, ktorí boli flegmatickejší, dokázali zlepšiť svoj leg press po 72 hodinách regenerácie. Tí, ktorí žili pod chronickým stresom, však boli po rovnakom časovom období slabší.

Fyzický stres tréningu je zrejmý, ale je čoraz jasnejšie, že nemenej dôležité je venovať pozornosť aj svojej duševnej stránke.

Riešením môže byť tréning založený na HRV – variability srdcovej frekvencie. Meranie tejto hodnoty v každé ráno vám pomôže ukázať, ako dobre ste sa zotavili z poslednej tréningovej jednotky, pričom do úvahy berie fyzickú aj mentálnu záťaž.

Vysoká variabilita srdcovej frekvencie signalizuje, že vaše telo je pripravené na intenzívnu záťaž na ďalšom tréningu. Nízka variabilita znamená, že by ste sa daný deň mali skôr venovať strečingu a dopriať si kvalitné jedlá obsahujúce živiny potrebné pre regeneráciu.

Ak hľadáte spôsob, akým si znížiť stres, potom by vám mohlo pomôcť napríklad zníženie prímu cukrov, obmedzenie kofeínu, vyhýbanie sa alkoholu, pitie veľa vody, pravidelné jedenie, smiech, počúvanie hudby, interakcie s kamarátmi, masáž, meditácia či kvalitný spánok.

Pomôcť vám môžu nápoje a jedlá, ako sú čierny čaj, zelený čaj, avokádo, orechy, čokoláda, bobuľovité ovocie, špargľa, cesnak, pomaranč, hovädzie mäso či ustrice.

zdroj: Mens Health


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist