InstagramFacebookYoutube
Tréning

Prečo by ste mali kráčať každý deň? Tieto riziká vás presvedčia

13. decembra 2021
Prečo by ste mali kráčať každý deň? Tieto riziká vás presvedčia
Posilňovňa alebo bežecká dráha nie sú jediné miesta, kde sa dá budovať alebo udržovať kondícia. Zdraviu prospešne účinky vám poskytne aj obyčajná chôdza, ktorú môžete praktizovať skutočne kdekoľvek. Prečo by ste sa mali každý deň prechádzať?

Väčšina ľudí v modernej dobe chodí nedostatočne veľa. Doma sedíme, v práci sedíme a medzi nimi sedíme v dopravných prostriedkoch. Sedavý spôsob života má svoje riziká, proti ktorým bojuje práve každodenná chôdza. Ak sa jej nebudete venovať, hrozia vám okrem priberania nasledujúce riziká:

Zníži sa dĺžka vášho života
Okrem toho, že sa vám potenciálne oslabuje imunitný systém, skracuje sa vám aj potenciál dlhovekosti. Podľa štúdie Európskej spoločnosti kardiológie sedavý spôsob života počas 20 rokov zdvojnásobil riziko predčasného úmrtia u ľudí. Už len dlhšie státie alebo prechádzky by však toto riziko mohli odvrátiť. Jedna štúdia dokonca zistila, že ak obmedzíme sedenie na tri hodiny denne, môže sa nám život predĺžiť až o dva roky.

Článok pokračuje pod reklamou


Zvýši sa vám riziko srdcovocievnych ochorení
Každodenné prechádzky sú skvelým prvým krokom k tomu, aby ste si udržali aj v budúcnosti svoje srdce zdravé. Fyzická pasivita má totiž zhruba šesťpercentný vplyv na celosvetových úmrtiach na srdcovocievne ochorenia.

Zvýši sa pravdepodobnosť cukrovky druhého typu
Cukrovka druhého typu ovplyvňuje desiatky miliónov ľudí a pritom sa jej dá často predísť úpravami v životnom štýle. Sedavý spôsob života jej riziko zvyšuje, no už len 30-minútová chôdza denne jej riziko zníži až o 50 %, ako zistili japonskí vedci.

Hrozí väčšie riziko rakoviny prsníka
Rakovina prsníka sa spája predovšetkým so ženami, u ktorých je jej výskyt väčší ako u mužov, no postihuje aj pánov. Pravidelné cvičenie alebo už len každodenné prechádzky pritom jej riziko znižujú. Tie najaktívnejšie ženy mali riziko rakoviny prsníka nižšie až o 25 % v porovnaní s tými, ktoré boli najmenej fyzicky aktívne. S týmto zistením prišli kanadské výskumníčky z Calgary.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist