InstagramFacebookYoutube
Zdravie

Bylinky a korenia, ktoré bojujú proti zápalom

14. 1. 2022
Bylinky a korenia, ktoré bojujú proti zápalom
Zápaly sú reakciu tela na infekcie alebo zotavovanie sa. V niektorých situáciách však trvajú dlhšie, ako je nevyhnutné. Chronické zápaly sú pritom spojené s vážnymi ochoreniami, a preto je vhodné ich znižovať.

Ak vás trápia chronické zápaly, zvyšuje sa u vás riziko cukrovky či rakoviny. Je zrejmé, že by ste sa týmto ochoreniami radi vyhli. Dobrou správou je, že tak môžete urobiť aj správnou stravou. Pomôcť vám môže aj nasledujúcich 7 byliniek a korení, ktorými si môžete dochutiť vaše jedlá:

1. Zázvor – obsahuje hneď niekoľko aktívnych látok (napr. gingerol, šogaol, zungerón), u ktorých sa zistil pozitívny vplyv na znižovanie zápalov v tele. Nezáleží pritom, či ho prijmete v čerstvej, sušenej alebo práškovej forme.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Kardamóm – toto korenie z juhovýchodnej Ázie redukuje zápalové markery, ako sú CRP, IL-6, TNF-alfa a MDA. Tiež zvyšuje úroveň antioxidantov v tele.

3. Kurkuma – látka kurkumin je známa svojimi protizápalovými účinkami a poskytovaním úľavy ľuďom, ktorých trápi osteoartritída. Jej absorpciu zlepšuje čierne korenie.

4. Ginseng – ginseng a aktívna zložky nazývané ginsenosidy redukujú zápalové procesy a v liečbe sa v Ázii používajú už tisícky rokov. Poznáme ázijský aj americký ginseng. Ich efekty môžu byť rôzne.

5. Čierne korenie – pre svoju popularitu sa považuje za kráľa korenia. Pomáha pri astme, hnačke a iných žalúdočných problémoch. Aktívna látka piperín tiež zohráva úlohu v redukcii zápalov. Vedci však ešte musia zrealizovať viac výskumov priamo na ľuďoch.

6. Rozmarín – je bohatý na polyfenoly, ktoré majú protizápalové účinky. Pozitívny účinok potvrdili štúdie na zvieratách i u ľudí s osteoporózou.

7. Škorica – viaceré štúdie spojili príjem škorice so znižovaním zápalov v ľudskom tele. Treba ju však využívať v malých množstvách, pretože pri príliš vysokých môže mať vedľajšie účinky, najmä na pečeň. Dospelý človek by mal obmedziť jej príjem na nanajvýš jednu čajovú lyžičku.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist