InstagramFacebookYoutube
Zdravie

Ako zlepšiť kvalitu spánku? Tieto stratégie vám pomôžu

11. 3. 2022
Ako zlepšiť kvalitu spánku? Tieto stratégie vám pomôžu
Dostatočne dlhý a kvalitný spánok je dôležitý predpoklad toho, že budete vysoko výkonní v práci i posilňovni. Nie je však vždy ľahké vybudovať si správny spánkový režim. Našťastie, existujú stratégie, ktoré vám k tomu pomôžu.

Dospelí jedinci v aktívnom veku by mali spávať sedem až deväť hodín každú noc, aby sa dostatočne dobre zotavili. Odborníčka Nancy Jusino priniesla pre magazín Oxygen týchto sedem stratégií, ktoré vám k tomu pomôžu:

1. Odložte elektroniku –nezaspite s tabletom v ruke alebo pred pusteným televízorom. Modré svetlo, ktoré elektronické zariadenia (aj mobily, aj počítače) vyžarujú, stimulujú chemikálie v mozgu, aby bol v pozore. Tieto zariadenia by ste mali odložiť aspoň 30 minút pred odchodom do postele.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Stanovte si čas zaspávania – ideálne pre váš spánok bude, ak budete zaspávať každý deň v rovnakom čase. Telo si na to zvykne a bude príchod spánku očakávať.

3. Skúste upokojujúce zvuky – stiahnite si niektorú z bezplatných aplikácií alebo skúste pohľadať na YouTube a pustite si pred spaním upokojujúcu hudbu či zvuky, ako je ľahký dážď či šum mora alebo vetra.

4. Obmedzte večerné jedenie – ak musí vaše telo večer ešte pracovať na trávení jedál, nebude v takom uvoľnenom režime, aby ste tak skoro zaspali. Ideálne by ste nemali jesť nič ťažké tri hodiny pred spaním.

5. Zaveďte si spánkový rituál – chodievajte spávať v rovnaký čas, vstávajte v rovnaký čas. Robte pred spaním vždy to isté. Skúste napríklad ľahkú jogu.

6. Vytvorte si uvoľňujúce prostredie – oblečte si pohodlné pyžamo, majte v spálni príjemnú teplotu a dostatočnú tmu. Uistite sa, že spíte na kvalitnom matraci.

7. Meditujte – meditácia môže mať rôzne formy, a tak si vyberte tú, ktorá vám večer pomôže upokojiť myseľ najlepšie a venujte sa jej vo večerných hodinách. Koncentrujte sa na dýchanie a uvidíte, že sa uvoľníte. A potom aj lepšie zaspíte.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist