InstagramFacebookYoutube
Výživa

Ktoré jedlá vám pomôžu zotaviť sa zo zranení?

13. 5. 2022
Ktoré jedlá vám pomôžu zotaviť sa zo zranení?
Tréning vám neprináša len pokroky vo vašej snahe. Môže sa stať, že vám prinesie aj zranenie. Menšie, či väčšie, zranenie vám dokáže znepríjemniť život. Urýchliť zotavovanie však môžete aj vhodným výberom jedál.

Americká expertka na zdravý životný štýl Amanda Stegmannová poukázala na jedlá, ktoré vám pomôžu zrýchliť regeneráciu zo zranení, ako sú zlomeniny kostí, pomliaždeniny či natiahnutia svalov a väzív.

Ako urýchliť liečbu zlomeniny?

Hustota kostí záleží od niekoľkých faktorov. Jedným je to, koľko tlaku im poskytujete fyzickou aktivitou. Ďalšou je konzumácia jedál alebo doplnkov výživy bohatých na vápnik. Pri zlomenine kostí je dôležité poskytovať telu viac vápnika. Športovci by ho mali prijímať o 1500 mg denne viac, ako je bežná odporúčaná denná dávka. Obsahujú ho mliečne produkty, semená, ryby, strukoviny či mandle.

Článok pokračuje pod reklamou


Sám o sebe však vápnik nestačí. Jeho absorpciu musíte zefektívniť dostatkom vitamínu D, ktorý nájdete vo vaječných žĺtkoch či hríboch. Denne ho treba prijať asi 400 IU. Prospešný je aj minerál fosfor, ktorý nájdete v mäse, mlieku, rybách, jogurtoch, strukovinách či orechoch.

Recept na natiahnutia a pomliaždeniny

Pri bežných cvičencoch a športovcoch sú častejšie pomliaždeniny či natiahnutia alebo natrhnutia väzív a svalov. Čas zotavovania môžete významne skrátiť, ak budete prijímať viac kreatínu. Okrem doplnkov výživy ho nájdete v červenom mäse, živočíšnych vnútornostiach, hydine.

Dôležitou aminokyselinou pre nápravu tkanív sa stáva aj glutamín, ktorý nájdete v brokolici a kapustovej zelenine, hovädzine, vajíčkach, hydine, mlieku či slepačom vývare.

Nenápadný, ale cenný je pre svoje liečebné a protizápalové účinky selén, ktorý typicky nájdete v para orechoch, špenáte, vajciach, hovädzine, fazuli alebo morčacom mäse. Denne ho stačí prijať 55 mikrogramov.

Pozri aj: 10 bežných zranení z posilňovne: Ako im predísť?


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist