InstagramFacebookYoutube
Tréning

Chyby pri cvičení, ktoré vám môžu skrátiť život

19. 9. 2022
Chyby pri cvičení, ktoré vám môžu skrátiť život
Ak by ste si mohli vybrať, chceli by ste žiť dlhšie alebo kratšie? Ak vašou odpoveďou nie je tá druhá možnosť, potom by ste sa mali zamyslieť nad tým, čo vám život môže skracovať. A potenciálne faktory môžete nájsť aj pri cvičení.

Ľudia cvičia, aby zmenili svoje telo, aby si zlepšili svoje zdravie a mnohí aj preto, aby si predĺžili svoj život. Ak cvičia pravidelne, môžu to dosiahnuť. Diabol sa však skrýva v detailoch, ako poukázal John Anderer. Nasledujúce chyby pri cvičení totiž dĺžku života môžu skrátiť.

Príliš veľa cvičenia a príliš často

Kvalitný tréning by mal byť náročný, ale aj to má svoje hranice. Treba počúvať svoje telo. Ak máte pocit, že cvičíte príliš veľa alebo sú závažia príliš ťažké, pravdepodobne to tak aj bude. Tiež nepotrebujete cvičiť vysoko intenzívne sedem dní v týždni. Ukázalo sa, že príliš veľa intenzívneho cvičenia skracuje život. Ak je naším cieľom zlepšenie zdravia, s vysoko intenzívnym intervalovým tréningom by sa nemalo preháňať.

Článok pokračuje pod reklamou


Obavy ohľadom cvičenia

Niekedy si vytvoríme zbytočný problém aj sami naším myslením. Ak ste začali nový tréningový program a nedosahujete výsledky, aké ste si predstavovali, netrestajte sa za to. Vedci zistili, že ak budete príliš negatívni smerom k svojej cvičebnej snahe, môžete si svoj život skrátiť. Ak si neustále myslíte, že nepodávate dostatočne dobré výkony, vystavujete sa zbytočnému psychologickému stresu.

Cvičenie v znečistenom vzduchu

Cvičenie pod holým nebom má svoje dobre zdokumentované výhody, no mali by ste sa vyhýbať oblastiam s hustou premávkou, kde je vyššie riziko znečistenia vzduchu. Rizikom môže byť aj dym z požiarov. Pri aktivite totiž intenzívnejšie dýchate a tým aj vdychujete viac vzduchu. Ten môže obsahovať mikroskopické častice, ktoré môžu neskôr spôsobiť zdravotné problémy (kardiovaskulárne i mentálne). A tie môžu viesť ku kratšiemu životu.

Uprednostňovanie maximálnej sily pred výbušnou

Podľa nedávneho výskumu by uprednostnenie silového cvičenia zameraného na výbušnú silu (schopnosť prekonať odpor v najkratšom možnom čase) mohlo byť prospešnejšie pri snahe predĺžiť svoj život, ako cvičenie zamerané na maximálnu silu pre jedno opakovanie. Výhodou pre vás bude aj v starobe. Pri takom postavení sa zo stoličky nie je tak dôležitá maximálna sila, ako tá výbušná.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist