InstagramFacebookYoutube
Zaujímavosti

Čo spôsobuje stagnáciu pri chudnutí a ako ju prekonať?

13. novembra 2022
Čo spôsobuje stagnáciu pri chudnutí a ako ju prekonať?
Hovorí sa, že najťažšie je začať. Pokiaľ ide o chudnutie, nemusí to byť tak celkom pravda. Je to síce úctyhodný úspech, ale dôležitejšie je to, ako zareagujete na nezdary. Tie sa skôr či neskôr objavia. Zrazu váha nepôjde dole a nastane stagnácia. Ako to riešiť?

Prečo sa u vás objavila stagnácia?

Prvé pokroky pri chudnutí vedia motivovať, prvá stagnácia frustrovať. Nemusíte však podľahnúť dojmu, že ide o niečo nenormálne. Stagnácia je pri chudnutí bežná a objavuje sa typicky po niekoľkých mesiacoch cieľavedomého procesu chudnutia.

Zrazu môže dôjsť k zlomu a váš kalorický príjem bude príliš vysoký. Energetické nároky tela sa totiž pri takej transformácii menia. Alebo si vaše telo zvykne na tréning a tak naň nereaguje tak, ako predtým. Tiež môže trpieť vaša disciplína, motivácia alebo už sa jednoducho blížite k svojim limitom a váš cieľ je nerealistický.

Článok pokračuje pod reklamou


Ako prekonať stagnácia pri chudnutí?

Je ľahké podľahnúť frustrácii, keď vaša váha začne stagnovať, a vzdať svoju snahu úplne. Možno to chce len zmeniť zameranie z chudnutia na zlepšenie zdravia a zvážiť nasledujúce tipy:

Zvýšte fyzickú aktivitu – najčastejšie sa vám váha zastaví, keď váš bazálny metabolizmus nie je taký rýchly, ako býval, pretože už nemusí telo vynakladať energiu na „spravovanie“ takej vysokej váhy ako predtým. Mnohí ako prvé urobia to, že znížia príjem kalórií. Prvým krokom by však malo byť zvýšenie fyzickej aktivity, či už ide o dĺžku tréningu, jeho frekvenciu, počas cvikov, sérií, opakovaní...

Znížte príjem kalórií – často už prvý krok pomôže, ale nemôžete ho aplikovať donekonečna. A keď nepomôže, tiež treba hľadať ďalšiu možnosť. A tou je zníženie kalorického príjmu. Nie však radikálne, ale pekne postupne. Keď už sa vám váha opäť začne znižovať, podržte si nejaký čas danú hladinu prijatých kalórií.

Prehodnoťte si svoje správanie – skúste jeden týždeň pozornejšie sledovať a zaznamenávať si to, čo jete a pijete, ako a kedy cvičíte, kedy chodíte spávať a kedy vstávate. Následne si to prehodnoťte. Je možné, že zistíte, že pijete viac alkoholu alebo sladených nápojov, ako je dobré. Alebo, že porcie vašich jedál sú príliš veľké. Alebo, že spávate málo hodín. Keď nájdete problém, ľahšie ho napravíte a nebudete len hádať.

Zmeňte si svoj cieľ – ak ste neprišli na nič zlé, možné už je aj to, že ste dosiahli svoju optimálnu váhu, ktorá sa len jednoducho nezhoduje so stanoveným cieľom. Držte sa pravidelného cvičenie a konzumujte zdravú, striedmejšiu stravu s cieľom udržať si dobré zdravie a vyššiu hladinu energie. Venujte sa aj iným pohybovým aktivitám, akými môže byť aj šport.

Nepodceňujte duševné zdravie – často si ľudia neuvedomujú, že kľúčom k úspechu aj pri chudnutí je mentálne nastavenie. Nemôžete podľahnúť negatívnemu mysleniu a musíte sa snažiť o to, aby vás neovplyvňoval stres. Taktiež musíte spávať dostatočne dlho a dostatočne kvalitne, aby ste mali dostatok energie na cvičenie a dostatok vôle na udržanie vhodnej diéty.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist