SlovakFitness.sk

Pre ženy 07. 12. 2013

V čom môžete zlyhávať pri joge?

ikonka
Joga je medzi ženami populárna a mnohé z nás si myslia, že keď majú žinenku a poznajú pár póz, tak robia všetko dobre. Pravdou však je, že sa mnoho žien dopúšťa v celku bežných chýb, ktoré brzdia ich potenciál. Dnes na ne poukážeme tak, aby ste z jogy mohli vyťažiť maximum.

1. Zadržiavanie dychu

Dýchanie je v joge nesmierne dôležité a i tak mu ľudia nevenujú pozornosť. Mnoho z nich sa dopúšťa často rovnakej chyby – prestanú dýchať. Niekedy na to ani nemyslia, preto je dôležité sústrediť sa na dýchanie rovnako tak, ako sa sústredíme na svaly a samotné pózy. Dýchanie je potrebné, pretože svalovým vláknam dodáva kyslík a upokojuje vašu myseľ. Nezabudnite sa nadychovať nosom, vydychovať ústami.

2. Cvičenie s plným žalúdkom

Už v predošlých článkoch sme spomínali, že joga sa ma robiť najlepšie s prázdnym žalúdkom. Mnoho ľudí však nevenuje tomuto pravidlu pozornosť a cvičia najedení, čo však nie je práve veľmi pohodlné. Takisto aj svaly nedostávajú potrebnú energiu, keďže tá sa venuje tráveniu. Preto treba jesť najneskôr polhodinu pred jogou a aj to len malú porciu ľahkého jedla, napríklad banán či hrsť orechov.

3. Vynechávanie základných póz

Niektoré pózy sa vám môžu stať príliš jednoduché a preto nepodstatné. Chybou však je, že ich vynechávate a namiesto nich sa venujete radšej tým pokročilejším. Všetky cviky a pózy v joge sú totiž previazané, a preto treba najskôr zdokonaliť základy, aby ste si vytvorili silu, balans a flexibilitu pre náročnejšie pózy, v ktorých je veľmi náročné držať telo korektne, a tak si môžete vypestovať zlé návyky a dokonca aj ublížiť.

4. Príliš veľa myšlienok

Jedným z cieľov jogy je aj upokojenie mysle. To však nejde, ak neustále nad niečím rozmýšľate. Neuvažujte nad tým, čo bude na večeru, čo budete robiť potom a podobne. Venujte svoju pozornosť tomu, čo práve robíte – joge. Do nej totiž musí byť zapojené nie len celé celo ale aj celý myseľ. Ak sa nebude sústrediť na dýchania a svaly, môžete pózu vykonávať nesprávne a takisto nedosiahnete želaných výsledkov.

5. Porovnávanie sa s inými

Ak chodíte na hodiny jogy, vždy bude niekto, kto bude vyčnievať nad ostatnými. Necíťte sa však frustrovane, ak to nebudete vy. Bojujte proti nutkaniu porovnávať sa s niekým. V joge je dôležité sústrediť sa na seba a nemôžete podľahnúť dojmu, že na to nemáte. Každý človek je iný a joga je napriek tomu skutočne pre každého. Netreba sa však porovnávať. Sústreďte sa na seba.

6. Prílišná snaha

Tak ako to býva, aj prílišná snaha niekedy škodí. V joge neexistuje také porekadlo ako v kulturistike – žiadna bolesť, žiadne svaly. Nemali by ste pociťovať žiadnu bolesť a netlačiť na svoje hranice tak, aby ste riskovali zranenie. Jogu treba začať pozvoľna a nechať sa unášať jej pokojným tempom. Nemáte sa kam ponáhľať, tak počúvajte aj malé náznaky svojho tela.

7. Výber zlého miesta na hodine

Ak si vyberiete zlú hodiny jogu, tak je to problém. Ak si však zvolíte aj dobrú, stále z nej nemusíte mať maximum. Ak sa totiž umiestnite nesprávne, nemusíte mať prehľad o tom, čo sa robí a ako sa to robí. Myslíte si, že je najlepšie byť úplne vpredu? Chyba. Inštruktor sa väčšinou hýbe, a tak ho nebudete vidieť. Keď ste však v zadnejších radoch, máte ľahší prehľad.

8. Vynechanie záverečnej relaxácie

Či už vás rozptyľuje prostredie doma alebo odchádzajúci ľudia z verejnej hodiny, nemali by ste ukončiť jogu bez záverečnej relaxácie. Po cvičení si treba svaly ponaťahovať a uvoľniť, aby sa predišlo svalovej bolesti a zníženiu pružnosti, ako aj umožnilo pomaly znížiť srdcový tep a tlak.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
mozete-cvicit-ked-ste-tehotnaMôžete cvičiť, keď ste tehotná?preco-by-ste-sa-mali-sprchovat-vecer-a-nie-ranoPrečo by ste sa mali sprchovať večer a nie ráno?preco-by-mohlo-kardio-negativne-vplyvat-na-chudnutie-zienPrečo by mohlo kardio negatívne vplývať na chudnutie žien?ako-jest-pre-svoj-sport-ii-plavanie-behanie-cyklistikaAko jesť pre svoj šport II. – Plávanie, behanie, cyklistika ako-jest-pre-svoj-sport-i-posilnovanie-crossfit-turistikaAko jesť pre svoj šport I. – Posilňovanie, CrossFit, turistika
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist