InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

Niektoré probiotiká pomôžu ženám schudnúť

Autorka: Lucka  /   15. marca 2014
Niektoré probiotiká pomôžu ženám schudnúť
Určité probiotiká by mohli pomôcť ženám schudnúť a udržať mimo tela nežiaduce tuky. Toto tvrdenie prináša nedávna štúdia publikovaná v Britskom žurnále výživy, ktorú vykonal tím výskumníkov vedení profesorom Angelom Tremblayom z Lavalskej univerzity.

Štúdia už predtým demonštrovali, že črevná flóra obéznych ľudí sa líši od tej, ktorú nájdete v štíhlych jedincoch. Tento rozdiel spôsobuje skutočnosť, že diéta bohatá na tuky a nízka na vlákninu, podporuje určité baktérie viac na úkor iných. Profesor Tremblay a jeho tím sa pokúšali teda zistiť, či konzumácia probiotík dokáže zresetovať rovnováhu črevných mikrobiotík v prospech baktérie, ktorá podporuje chudnutie.

Aby otestovali svoju hypotézu, zapojili do výskumu 125 mužov a žien s nadváhou. Subjekty podstúpili 12 týždňov trvajúcu diétu, ktorá im mala pomôcť schudnúť. Nasledujúcich 12 týždňov bolo zameraných na udržanie hmotnosti. Počas celej štúdie polovica subjektov konzumovala denne dve kapsule probiotík, zatiaľ čo druhá dostavala placebo.

Článok pokračuje pod reklamou


Po prvej fáze výskumníci zistili, že priemerný úbytok hmotnosti bol 4,4 kilogramu u žien v probiotickej skupine a 2,6 kilogramu v skupine s neúčinným placebom. Medzi mužmi žiaden rozdiel medzi skupinami pozorovaný nebol.

Po druhej fáze zostala váha u žien užívajúcich placebo stabilná, no ženy, ktoré užívali probiotiká pokračovali v chudnutí, aby celkovo po oboch fázach schudli v priemere 5,2 kilogramu na osobu. Ženy s probiotíkami tak schudli dvakrát toľko ako tie, ktoré ich neužívali. Bolo u nich možno pozorovať pokles leptínu, teda hormónu, ktorý reguluje apetít. Takisto sa aj znížila koncentrácia črevnej baktérie, ktorá je spájaná s obezitou.

Profesor Tremblay tak konštatuje, že probiotiká ženám pomôžu proti glukózovej intolerancii, cukrovke typu 2 a obezite. Zdôrazňuje však, že prospešné účinky danej baktérie sú efektívnejšie, ak bude výživa nižšia na tuky a bude mať adekvátny príjem vlákniny.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist