SlovakFitness.sk

Pre ženy 15. 03. 2014

Niektoré probiotiká pomôžu ženám schudnúť

ikonka
Určité probiotiká by mohli pomôcť ženám schudnúť a udržať mimo tela nežiaduce tuky. Toto tvrdenie prináša nedávna štúdia publikovaná v Britskom žurnále výživy, ktorú vykonal tím výskumníkov vedení profesorom Angelom Tremblayom z Lavalskej univerzity.

Štúdia už predtým demonštrovali, že črevná flóra obéznych ľudí sa líši od tej, ktorú nájdete v štíhlych jedincoch. Tento rozdiel spôsobuje skutočnosť, že diéta bohatá na tuky a nízka na vlákninu, podporuje určité baktérie viac na úkor iných. Profesor Tremblay a jeho tím sa pokúšali teda zistiť, či konzumácia probiotík dokáže zresetovať rovnováhu črevných mikrobiotík v prospech baktérie, ktorá podporuje chudnutie.

Aby otestovali svoju hypotézu, zapojili do výskumu 125 mužov a žien s nadváhou. Subjekty podstúpili 12 týždňov trvajúcu diétu, ktorá im mala pomôcť schudnúť. Nasledujúcich 12 týždňov bolo zameraných na udržanie hmotnosti. Počas celej štúdie polovica subjektov konzumovala denne dve kapsule probiotík, zatiaľ čo druhá dostavala placebo.

Po prvej fáze výskumníci zistili, že priemerný úbytok hmotnosti bol 4,4 kilogramu u žien v probiotickej skupine a 2,6 kilogramu v skupine s neúčinným placebom. Medzi mužmi žiaden rozdiel medzi skupinami pozorovaný nebol.

Po druhej fáze zostala váha u žien užívajúcich placebo stabilná, no ženy, ktoré užívali probiotiká pokračovali v chudnutí, aby celkovo po oboch fázach schudli v priemere 5,2 kilogramu na osobu. Ženy s probiotíkami tak schudli dvakrát toľko ako tie, ktoré ich neužívali. Bolo u nich možno pozorovať pokles leptínu, teda hormónu, ktorý reguluje apetít. Takisto sa aj znížila koncentrácia črevnej baktérie, ktorá je spájaná s obezitou.

Profesor Tremblay tak konštatuje, že probiotiká ženám pomôžu proti glukózovej intolerancii, cukrovke typu 2 a obezite. Zdôrazňuje však, že prospešné účinky danej baktérie sú efektívnejšie, ak bude výživa nižšia na tuky a bude mať adekvátny príjem vlákniny.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
rady-pre-zeny-ktore-chcu-nabrat-svaly-treningRady pre ženy, ktoré chcú nabrať svaly – tréningako-zostat-fit-ked-nemate-cas-na-cvicenieAko zostať fit, keď nemáte čas na cvičenie?8-minut-k-zlepseniu-hornej-casti-tela8 minút k zlepšeniu hornej časti telaletne-vs-zimne-sportyLetné vs zimné športy su-zeny-zdravsim-pohlavimSú ženy zdravším pohlavím?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist