Reklama:
Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 

Ako pripraviť svaly na tréning?

Autor: Peťo – 31. 03. 2014
ikonka
Pred posilňovaním potrebujete venovať čas príprave svalov na záťaž, pokiaľ chcete byť skutočne efektívny. Počas tejto prípravnej fázy zaistite, že zo svalov dostanete maximum počas tréningu a vyhnete sa prípadnému zraneniu.

Príprava nespočíva len v ponaťahovaní svalov alebo ich rozhýbaní jednoduchými pohybmi. Podľa certifikovaného odborníka na fyzickú prípravu Petea Bommarita by ste pred každým tréningom hornej časti tela mali absolvovať aj niekoľko prípravných cvikov:

1. Predpažovanie s palcom hore

Počet opakovaní: 8. --- Pri tomto cviky využite veľmi ľahké jednoručky. Pomaly predpažte jednu ruku rak, že činka bude na úrovni ramien a palec bude hore. Vydržte v tejto pozícii 3-5 sekúnd a pomaly spustite váhu dole. Zopakujte s druhou rukou. Pri dvíhaní majte ruky jemne do strán. Cvik môžete vykonávať aj s oboma rukami naraz.



Článok pokračuje pod reklamou

2. Upažovanie a krčenie ramien

Počet opakovaní: 8. --- Pri tomto cviky využite veľmi ľahké jednoručky (alebo kotúč). Upažte pomaly svoje ruky tak, aby boli rovnobežné s podlahou. Potom pokrčte ramenami tak, aby boli činky v najvyššej možnej výške. Následne sa v ramenách vráťte dole a s upaženými rukami vydržte 3-5 sekúnd pred pomalým návratom do počiatočnej pozície.



3. Upažovanie s rotáciami

Počet opakovaní: 8. --- Ruky sú v dolnej polohe vedľa tela a dlane smerujú vpred. Ruky zdvihneme hore s rotáciou, ktorá zaručí, že dlane budú v hornej polohe smerovať hore. V hornej polohe opäť urobíme rotáciu smerom vpred tak, aby dlane smerovali dole. Potom znova ruky rotujeme naspäť, aby dlane smerovali vpred. V tejto pozícii vydržíme 3-5 sekúnd a ruky pomaly spustíme dole.

4. Zapažovanie na šikmej lavičke

Počet opakovaní: 8. --- Ľahnite si na šikmú lavičku hlavou dole. Palce na rukách smerujú k sebe a následne ruky zdvíhate hore. V hornej pozícii vydržíme 3-4 sekundy a spustíme dole. V nej smerujú palce hore.

Video je len približným znázornením cviku. V dolnej a hornej polohe sa jemne odlišuje.


5. Lopatkové kľuky

Počet opakovaní: 8-15. --- Dajte sa do hornej polohy kľukov a držte ruky prepnuté v lakťoch. Ramená potom priťahujte k sebe a odťahujte od seba. Neustále sú ruky prepnuté a pohyb vychádza z lopatiek.



zdroj: Men’s Fitness

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist