InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

Kedy počas dňa by mali ženy cvičiť?

Autorka: Lucka  /   21. augusta 2021
Kedy počas dňa by mali ženy cvičiť?
Ak by ste mohli vaše telo dostať na hranu, spáliť viac kalórií a získať viac zdravotných účinkov len tým, že by ste našli správny čas na cvičenie, pravdepodobne by ste začiatky svojich tréningov posunuli na také obdobie. Nanešťastie, nie je také ľahké zistiť, kedy je počas dňa najlepšie cvičiť.

Vedcom to tiež vŕtalo hlavou a nakoniec prišli s tým, že každé obdobie počas dňa má svoje výhody pre váš tréning.

Ráno je výhodné pre chudnutie

Článok pokračuje pod reklamou


V roku 2012 štúdia BYU zisťovala, ako ženy reagovali na jedlo po cvičení, ktoré absolvovali ako prvú vec ráno. Faktom bolo, že počas cvičenia boli viac koncentrované a nerozptyľovali sa obrázkami, ktoré mali podporiť ich chuť do jedla ako tie, ktoré vôbec necvičili. Už len vďaka raňajšej rýchlej chôdzi boli počas zvyšku dňa fyzicky aktívnejšie a to bez ohľadu na ich váhu. Ich metabolizmus bol zvýšený a počas dňa spálili viac kalórií.

Profesorka Univerzity Nového Anglicka Lara Carlsonová súhlasí s výsledkami štúdie a tvrdí, že ak chcete schudnúť alebo zlepšiť celkové zdravie, mali by ste cvičiť ráno. Zo zdravotného hľadiska si tak viac pomôžete s krvným tlakom a lepším spánkom. „Spánok je čas, kedy sa telo samé opravuje. Spánok znižuje stres, ktorý ovplyvňuje chudnutie,“ povedala pre Fitbie.

Popoludnie vás zbaví stresu

Na druhú stranu, aj cvičenie neskôr počas dňa má svoje preukázané výhody. Štúdia z roku 2010 ukázala vplyv vnútorných hodín človeka na športový výkon. Výskumníci ukázali, že popoludní na výkony vplývajú vyššie teploty okolia i tela, ako aj aktivita enzýmov a svalových funkcií. Svoj vrchol výkonnosti tak dosiahnete medzi druhou až štvrtou hodinou popoludní. Budete mať vtedy viac energie a postačí len 20-minútový tréning, aby sa vám do tela vyplavili endorfíny a zbavili vás stresu z pracovného dňa.

Ak by ste si mali vybrať, podľa profesorky Carlsonovej by ste mali cvičiť ráno. Prináša to so sebou ďalšiu výhodu – skôr to budete mať za sebou a je väčšia pravdepodobnosť, že pri cvičení zotrváte a budete cvičiť pravidelne. Ak vám to však nevyhovuje, môžete cvičiť aj neskôr, optimálne skôr počas popoludnia. Najdôležitejšie je, aby ste cvičili.

Článok bol pôvodne vydaný 14.02.2015.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist