SlovakFitness.sk

Výživa 14. 05. 2019

Najlepšie jedlá, ktoré nájdete v konzerve

ikonka
Čerstvé jedlá sú vyzdvihované, mrazené ovocie a zelenina získavajú čoraz lepšiu reputáciu, no konzervované potraviny sa len ťažko dostávajú z ich tieňa. A pritom existuje niekoľko jedál, u ktorých vám nemusí prekážať, že ich kúpite v konzerve.

Konzervovanie je spôsob, akým udržať vybrané pokrmy bezpečné a výživné aj po dlhom období. Sú pohodlné na prípravu, ale keďže väčšina obsahuje veľa cukrov alebo sodíka, mnohí podceňujú celú túto skupinu jedál bez rozdielu.

Ak si však vyberiete jedlá, ktoré obsahujú minimum cukrov a sodíka, žiadne umelé konzervačné látky a ingrediencie, a sú balené v konzerve nevystlanej plastom s obsahom BPA, neurobíte chybu. Vyzdvihnutie si pritom zaslúžia najmä:

1. Fazuľa a iné strukoviny
Ak hľadáte rastlinný zdroj bielkovín, potom môžete siahnuť aj po strukovinách v konzerve. Poskytnú vám veľkú dávku vlákniny a obsahujú aj niekoľko minerálov, ako napríklad folát, horčík či draslík. Dajú sa pripraviť a využiť mnohými rôznymi spôsobmi.

2. Ryby
Konzervované ryby sú klasikou, ktorá by mala byť súčasťou vašej špajze. Existujú rôzne druhy od sardiniek, cez makrely až po lososov či tuniakov, ktorí sú snáď najpopulárnejší. Tieto ryby vám dodajú omega-3 mastné kyseliny, ktoré podporujú zdravie srdca a mozgu. Sú všestranné a dajú sa jesť aj samotné. Sú tiež dobrým zdrojom bielkovín.

3. Paradajky
Nasekané paradajky v konzerve sú ideálne na prípravu zdravých omáčok. Dokážete vďaka ním vytvoriť veľa chutných a výživných jedál. Sú pritom skvelým zdrojom antioxidantu lykopénu, pričom obsahujú aj vitamín C, železo, draslík či vlákninu.

4. Čierne olivy
Hodia sa do šalátov, omeliet alebo rôznych iných jedál. Dokonca ich môžete jesť samotné ako ľahký pokrm medzi väčšími jedlami. Obsahujú veľa vitamínu E, vápnik a vlákninu. Ide teda o živiny, ktoré mnohým ľuďom často chýbajú.

5. Kokosové mlieko
Kokosové mlieko obsahuje zdraviu prospešné tuky, pričom dokáže potešiť aj chuťové poháriky. Nemusíte ho len piť, ale môžete si pripraviť aj sladké krémy alebo dezerty.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
priprava-zdravych-jedal-polahkyPríprava zdravých jedál poľahkyvytunujte-si-kavu-aby-ste-z-nej-ziskali-este-viacVytunujte si kávu, aby ste z nej získali ešte viacste-hladni-uz-hodinu-po-jedeni-musite-urobit-totoSte hladní už hodinu po jedení? Musíte urobiť toto preco-by-ste-mali-bezny-jogurt-nahradit-kefiromPrečo by ste mali bežný jogurt nahradiť kefírom?7-jedal-ktore-vam-dodaju-energiu-lepsie-ako-kava7 jedál, ktoré vám dodajú energiu lepšie ako káva
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist