SlovakFitness.sk

Pre ženy 01. 07. 2017

Ako správne dýchať pri relaxácii a cvičení?

ikonka
Keď príde k tomu, aby ste zostali zdravé a silné, existuje tu jedno maličké vylepšenie, ktoré môže napomôcť k vašim úspechom – technika dýchania. Prinášame vám dýchacie cvičenia pre relaxáciu a strečing, jogu, cvičenie s činkami a aeróbny tréning.

1. Relaxácia a strečing

Počas relaxácie (meditácie) alebo pred strečingom možno využiť techniku prevzatú z techniky ujjayi, ktorá sa využíva v joge. Uvoľníte sa pri nej a nabijete novou energiou. Dýchajte celý čas nosom, pričom ústa majte otvorené a pri výdychu (opäť nosom) robte zvuk „aaa“, ako keď u doktora vyplazujete jazyk pri kontrole hrdla, aby ste cítili dýchanie na zadnej časti hrdla. Nakoniec sa naučíte robiť to aj so zavretými ústami. Takto ste nútené dýchať hlbšie, čo upokojuje nervový systém a znižuje stres.

2. Pred jogou

Aby ste pred jogou zvýšili svoju koncentráciu, vyskúšajte nasledujúci techniku – umiestnite si ruky na brucho a dýchajte hlboko bruchom asi 2-3 minúty. Následne položke ruky na bránicu a sústreďte sa na dvoj- až trojminútové dýchanie bránicou. Potom na rovnaký čas položte ruka na hornú časť hrudníka a venujte pozornosť tomuto dýchaniu. Nakoniec všetky tri skombinujte a cíťte ako sa nadychujete bruchom, ako vzduch cestuje vašou bránicou a hrudníkom. Pri výdychu cíťte ako opúšťa bránicu, potom hrudník a nakoniec brucho. Naučte sa túto techniku a joga bude pre vás lepším zážitkom.

3. Pri cvičení s činkami

Pri cvičení so záťažou je správna technika dôležitá pre zvýšenie efektivity tréningu. Pri zdvíhaní alebo tlačení váhy by ste mali vydychovať, pričom pri návrate do počiatočnej polohy naopak nadychovať. Nosom. Napríklad, keď robíte tlaky na ramená, vydychujte pri ich vytláčaní nad hlavu a nadýchnite sa pri ich návrate dole. Nesnažte sa zadržiavať dych a dýchajte plynulo. Tomu aj prispôsobte pohyby. Nedýchajte ani necvičte príliš rýchlo.

4. Počas aeróbneho tréningu

Keď príde na správne dýchanie počas aeróbneho tréningu, teda behu či bicyklovania, mali by ste nájsť rytmus, ktorý vyhovuje vám. Lepšie dýchanie dosiahnete, ak budete dýchať plynulo, pričom nádych pri behu trvá približne dva kroky a výdych taktiež dva kroky. Pri intenzívnejšom cvičení, sa tento pomer zmení na 1:1, aby sa dýchanie prispôsobilo tempu cvičenia. Ak pociťujete, že „lapáte“ po dychu, nesnažte sa z hlboká nadýchnuť, ale vydýchnuť čo najviac vzduchu z tela. Tento efekt je totiž spôsobený prebytkom oxidu uhličitého. Ak máte dlhodobo problémy s „lapaním“ po dychu, telo vám zrejme posiela signály, že je treba zvoľniť tempo cvičenia.

Článok bol pôvodne vydaný: 22.06.2013

Oznam: Od 2. júla do 2. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 3. septembra.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
ako-cvicit-jogu-zaklady-pre-zaciatocnickyAko cvičiť jogu - základy pre začiatočníčky damy-zoznamte-sa-s-kettlebellDámy, zoznámte sa s kettlebell zeny-nedostatok-vitaminu-d-a-chudnutieŽeny, nedostatok vitamínu D a chudnutieskvely-cvik-na-brucho-ktory-by-mala-vyskusat-kazda-zenaSkvelý cvik na brucho, ktorý by mala vyskúšať každá žena chudnite-a-budujte-silu-stvortyzdnovy-treningovy-plan-pre-zenyChudnite a budujte silu: Štvortýždňový tréningový plán pre ženy
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist