Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Zaujímavosti 27. 10. 2019

Vykompenzuje dlhší spánok cez víkend jeho nedostatok cez pracovný týždeň?

ikonka
Keď počas pracovného týždňa zanedbávame spánok, máme tendenciu tvrdiť, že ho dobehneme cez víkend, kedy nám nebude práca brániť v tom, aby sme si pospali dlhšie. Nedávna štúdia však prináša zlú správu pre každého, kto tomu veril.

Štúdia Coloradskej univerzity v Boulderi odhalila, že dospávanie cez víkend nestačí na to, aby sa zvrátili negatívne dôsledky strateného spánku počas pracovného týždňa. Táto technika kompenzácie teda nie je efektívna.

Vedci skúmali 36 mladých a zdravých dospelých jedincov, ktorí boli rozdelení do troch skupín. V prvej subjekty spávali 5 hodín za noc sedem dní v týždni. V druhej spávali 5 hodín za noc cez pracovný týždeň a cez víkend mali spánok v neobmedzenej dĺžke. Kontrolná skupina obsahovala jedincov, ktorí mohli spať až do 9 hodín cez pracovný týždeň aj cez víkend.

Článok pokračuje pod reklamou


Výsledkom pozorovaní bolo, že všetci jedinci, ktorí museli obmedzovať dĺžku svojho spánku, mali tendenciu po večeri ešte jesť, čo viedlo k zvýšeniu ich telesnej hmotnosti. U skupiny, ktorá cez víkend dospávala, to platilo tiež, hoci prijatých kalórií bolo menej ako u tých, ktorí spávali 5 hodín každú noc týždňa.

Pokiaľ išlo o metabolické zmeny, osoby, ktoré obmedzovali spánok každý deň mali nižšiu inzulínovú senzitivitu až o 13 percent. Lepšie výsledky nemali ani tí, čo cez víkend dospávali. Ich inzulínová senzitivita poklesla o 9 až 27 percent, takže celkovo dopadli ešte horšie.

Ideálne je teda snažiť sa dopriať si kvalitný spánok sedem nocí v týždni. Pravidelný nedostatok spánku je totiž spojený s vyšším rizikom obezity, cukrovky či kardiovaskulárnych problémov.

zdroj: Medical News Today


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist