Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Výživa 06. 10. 2020

Dokáže zázvor znížiť svalovú bolesť?

ikonka
Mnoho športovcov sa snaží zlepšiť regeneráciu a eliminovať svalovú bolesť nesteroidnými liekmi, ktoré majú protizápalové účinky, ako je aspirín či ibuprofen. Neexistuje však zdravšia alternatíva?

Pred pár rokmi jedna americká štúdia ukázala, že až 95 % vysokoškolských športovcov užívala lieky s cieľom predísť bolesti a zápalom. Tento prístup je však veľmi rizikový, pretože takéto zneužívanie liekov môže viesť k vážnym zdravotným následkom, vrátane poškodenie pečene či obličiek.

Preto je nepochopiteľné, že sa k podobnými metódam uchyľujú aj ľudia, ktorí súťažne nešportujú a ktorí sa venujú len kondičnému posilňovaniu. Existuje pritom vcelku účinná prirodzená cesta. Jej hlavným hrdinom je bežný zázvor.

Doktor Michael Dreger pre magazín Iron Man skonštatoval, že kým ibuprofen či aspirín zhoršujú žalúdočno-črevný systém, zázvor jeho stav dokáže zlepšiť. Hodí sa teda aj pre športovcov, ktorí trpia nevoľnosťami. Ako je to však so svalovou bolesťou?

Už sa urobilo niekoľko výskumov, ktoré skúmali účinky zázvoru na tlmenie rôznych druhov bolesti. Ukázalo sa, že či už ide o extrakt alebo práškovú formu, zázvor dokáže efektívne redukovať bolesť a dáta ukazujú, že poskytuje aj väčšiu bezpečnosť oproti zneužívaným liekom.

V niektorých štúdiách fungoval zázvor lepšie ako v iných, ale to spôsobovali aj odlišné dávky. Najlepší účinok pritom zaznamenávala dávka 1,5 až 2 gramov drveného zázvoru, čo je zhruba jedna celá čajová lyžička.

Háčikom však je, že kým lieky účinkujú rýchlo, pri zázvore musíte odporúčanú dávku užívať pravidelne.

Štúdia uverejnená v Medzinárodnom žurnále športovej výživy a cvičebného metabolizmu ukázala, že cyklisti nepociťovali žiaden rozdiel v bolesti, ak si pred tréningom dali zázvor alebo nie. Žurnál Fytoterapeutický výskum však ukázal výsledky štúdie, ktorej záverom bolo, že zázvor dokázal pri dlhodobom užívaní na každodennej báze znižovať prejavy svalovej bolesti. Pocítiť to môžete už po piatich dňoch konzumácie.

Dôležité je tiež preferovať drvený, sušený zázvor, ktorý obsahuje viac látky 6-shogaol ako čerstvý zázvor. Ak už máte doma celý zázvor, jej obsah môžete zvýšiť tým, že ho vysušíte. Jedna štúdia tiež ukázala, že kulturisti, ktorí jedávali uvarený zázvor, pociťovali väčšiu úľavu od bolesti ako tí, ktorí ho konzumovali surový.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist