InstagramFacebookYoutube
Motivácia

3 kľúčové tipy na udržanie motivácie k cvičeniu

31. januára 2021
3 kľúčové tipy na udržanie motivácie k cvičeniu
Ako pokračovať v cvičení, keď z vás opadne počiatočná vlna motivácie, je výzva, ktorej čelí nejeden cvičenec. Viac-menej aj tí najzarytejší cvičenci sa s tým minimálne raz za život stretnú.

Ak by ste prišli o elán k cvičeniu a s cvičením by ste to vzdali, mohli by ste celkom rýchlo prísť o nadobudnutú formu. Nakoniec by ste rozhodnutie možno aj obanovali a opäť sa donútili cvičiť. Aby sa to už neopakovalo alebo vôbec nestalo, dodržujte tieto tri tipy:

1. Nestanovujte si nereálne ciele

Ešte predtým, ako začnete s nejakým tréningovým programom, by ste mali presne vedieť, čo ním chcete dosiahnuť. Mali by ste mať jasné predstavu, ktorá ohraničíte určitým časovým obdobím. Nemôžete sa však preceňovať a svoj cieľ si zvoliť príliš optimisticky, lebo vás bude od cvičenia odrádzať, keď budete robiť pokroky pomalšie, ako by ste chceli.

Článok pokračuje pod reklamou


Musíte si všetko dôkladne premyslieť, zvážiť svoje schopnosti a limity, a naplánovať si cieľ tak, aby sa dal dosiahnuť za vytýčený čas. Uvedomte si, koľko kilogramov môžete za ten čas schudnúť alebo koľko svalovej hmoty nabrať. A radšej očakávania ešte trošku znížte.

2. Zostaňte vytrvalí

Musíte si uvedomiť, že transformácia nebude otázkou niekoľkých dní alebo týždňov. Pristupujte k svojej snahe s trpezlivosťou a odolávajte nutkaniu vzdať sa. Najlepšie to dokážete vtedy, ak si pripomeniete, že to, čo robíte, nerobíte len preto, aby ste lepšie vyzerali, ale aby ste sa lepšie cítili a boli zdravší.

Uvedomte si to, že ak budete cvičiť aj bez rýchlych pokrokov, budete na tom lepšie, ako väčšina z ľudí tejto generácie, ktorým je bližšie sedieť pred obrazovkou, ako drieť v posilňovni. A obľúbte si ten pocit, ktorý máte po docvičení, keď viete, že to už máte za sebou a zvíťazili ste sami nad sebou.

3. Organizujte a plánujte dopredu

Vyčleňte si minimálne hodinu denne na pohyb a minimálne tri až štyri dni, počas ktorých sa budete venovať posilňovaniu. Tieto aktivity a tréningy si dopredu rozplánujte – zapíšte si ich do kalendára s časom, kedy a koľko sa im budete venovať. Každý tréning majte dopredu premyslený, aby ste vedeli, čo budete robiť a nerozptyľovali sa počas cvičenia.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist