Reklama:
Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 

Mali by ste cvičiť, ak ste sa dobre nevyspali?

Autor: Peťo – 03. 05. 2021
ikonka
Spánok je dôležitý pre akýkoľvek tréningový režim. Dodáva vám energiu, regeneruje telo a pomáha mu rásť. Ako raz Shakespeare povedal, je to balzam na prácou ubolené telo. A mal pravdu. Čo sa však stane, ak máte cvičiť a nemáte za sebou práve najlepší spánok?

„Keď nebudete mať dostatok spánku, začnete tak trochu v jame,“ povedal fyziológ Jim Pate z Centre pre zdravie a ľudskú výkonnosť.

Je možné sa z tejto jamy dostať a absolvovať tréning?

Štúdia zverejnená v žurnále Medicína a veda v športe a cvičení sa zamerala na cyklistov a zistila, že tí, ktorým chýbal spánok, sa vzdávali podstatne skôr, ako tí, ktorí sa vyspali do ružova. No, prežili to a vy to prežijete tiež.

Článok pokračuje pod reklamou

Ak sa zobudíte nevyspatí, môžete sami seba presvedčiť, že najlepším riešením bude dať si prestávku a tréning vypustiť. Ak by ste si aj zacvičili, potom by ste neskôr cez deň boli ako mŕtvi, pravda? Nie.

Tréning je práve jednou z najlepších ciest k tomu, aby ste unavenému mozgu dodali šťavu. Potvrdzuje to aj štúdia Univerzity v Georgii. Vedci zistili, že vyčerpaní dobrovoľníci, ktorí si zacvičili v miernej intenzite, zažili významný pokles únavy. Oddelený výskum zase prišiel na to, že 10 minút chôdze do schodov vám zvýši pozornosť rovnako efektívne, ako 50 mg kofeínu.

Ak si chcete teda zacvičiť aj po nekvalitnom spánku, choďte do toho. Avšak, necvičte príliš tvrdo, príliš intenzívne. Deň po zlom spánku nebude zameraný na lámanie osobných rekordov, ale skôr na to, aby ste nevypadli z tempa, udržali si pokroky a nabili sa trochou energie.

Pate tiež radí, aby ste nerobili žiadne cviky, ktoré zahŕňajú mobilitu, stabilitu, a aby ste sa vyhli rozvoju zručností. Treba zohľadniť to, že nedostatkom spánku bude negatívne ovplyvnená vaša koordinácia. Preto by ste cviky, ktoré ju vyžadujú, mali z bezpečnostných dôvodov vypustiť.

Zdroj: Mens Health

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist