InstagramFacebookYoutube
Výživa

Pomoc s chudnutím: 20 jedál, ktoré vám znížia chuť do jedla

26. 4. 2022
Pomoc s chudnutím: 20 jedál, ktoré vám znížia chuť do jedla
Je popoludnie a váš žalúdok zúfalo prosí o jedlo. Ste unavení a vy mu chcete vyhovieť, aby ste dostali novú dávku energie. Nebojte sa to urobiť. Urobte to však správne s pomocou tohto prehľadu.

Ak sa u vás objaví neutíchajúca chuť do jedla, máte tri možnosti: silou-mocou sa jej brániť, zjesť prvú vec, ktorá vám príde pod ruku, alebo zjesť niečo, o čom viete, že vám neublíži. Samozrejme, najlepšia je tá tretia možnosť.

Namiesto nezdravej a kalorickej sladkosti alebo nejakej slanej dobroty skonzumujte drobný pokrm, ktorý poteší vaše chúťky a zároveň vám zníži apetít, aby ste sa neprejedli a nenarušili vašu snahu chudnúť alebo si udržať zdravú hmotnosť.

Článok pokračuje pod reklamou


K tomu vám pomôže aj nasledujúcich 20 pohodlných jedál:

Grécky jogurt – obsahuje probiotiká, vápnik a v pol šálke nájdeme až 12 gramov bielkovín. Dá sa kombinovať s rôznymi druhmi ovocia či orechov.

Ovsená kaša – nie je to len jedlo na raňajky. Dodá vám vlákninu a komplexné sacharidy, ktoré vám dodajú energiu pozvoľna a zasýtia vás na dlhší čas.

Jablko s arašidovým maslom – sladké nahraďte jedným jablkom s lyžičkou arašidového masla. Táto kombinácia vám poskytne vlákninu, tuky i bielkoviny. Ak chcete, jablko môžete nahradiť hruškou.

Sušené slivky – sušené slivky obsahujú veľa vlákniny a dokážu potešiť chuťové bunky.

Slivka – máte chuť na niečo osviežujúce a sladké, ale nič sušené nechcete? Tak zvoľte čerstvú slivku. Tiež obsahuje vlákninu a dobre chutí.

Pozri aj: Slivky – viac ako len výborná chuť

Orechy – mandle či pistácie vám poskytnú bielkoviny a dokážu vás nasýtiť. Môžete ich jesť aj samotné, len to s množstvom neprežeňte.

Pukance – je prekvapivým zdrojom vlákniny a sám o sebe nie je zlým pokrmom.

Bobuľovité ovocie – čučoriedky, maliny, jahody a iné druhy bobuľovitého ovocia sú skvelým pokrmom do diéty. Majú málo kalórií, ale veľa vlákniny, vitamínov a minerálov.

Sušienky z ľanových semien – ide o dobre vybalansované jedlo na olovrant. Obsahujú veľa bielkovín a vlákniny.

Sušený banán – banány sú bohaté na draslík, ktorý neprospieva len svalom, ale aj mozgu. Tiež majú veľa vlákniny. Sušené plátky sú pohodlné a môžete ich mať stále pri sebe.

Vajce s celozrnných chlebom – vajce vám dodá bielkoviny a celozrnný chlieb komplexné sacharidy a vlákninu, aby ste sa nasýtili a aj si dodali energiu.

Cotage cheese – obsahuje veľa bielkovín, je pomerne sýty a neobsahuje až tak veľa kalórií.

Sardinky v olivovom oleji – sardinky vám dodajú bielkoviny a olivový olej zdravé omega-3 mastné kyseliny.

Hummus – kúpiť sa dá už hotový. Obsahuje veľa bielkovín a je mimoriadne sýty, vďaka čomu znížite riziko prejedania.

Mrkva – dve stredne veľké mrkvy vám dodajú tri gramy vlákniny a hodia sa k hummusu.

Uhorka – jednoduché riešenie, ale niekomu vyhovuje. Nakrájajte si na kolieska uhorku a trošku si ju posoľte. Obsahuje veľa vody, takže vám zníži riziko dehydratácie.

Rajčina s mozzarellou – sú to len dve ingrediencie, no osviežia vás, dodajú vám energiu a nasýtia. Tomu napomôže, keď si ich pokvapkáme trochou olivového oleja.

Sušené mäso – pohodlnou voľbou, ako si doplniť bielkoviny, je pre tých, čo majú radi mäso, sušené mäso. Ponuka je už širšia, ako len hovädzie.

Paprika s kúskom syra – samá o sebe chutí dobre, no pridajte k nej kúsok syra, aby ste si dodali aj bielkoviny.

Smoothie – vytvorte si miešaný nápoj z ovocia a zeleniny, ktorý obsahuje veľa vlákniny a pomôže vás nasýtiť.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist