InstagramFacebookYoutube
Výživa

Populárne jedlá, ktoré vám podporia metabolizmus

17. 5. 2022
Populárne jedlá, ktoré vám podporia metabolizmus
Metabolizmus je jednou z najpopulárnejších tém, pokiaľ ide o chudnutie. Každý predsa vie, že je kľúčovým faktorom pri zhadzovaní nadbytočných kilogramov. Cieľom je, aby bol čo najrýchlejší. Ktoré populárne jedlá vám ho zrýchlia?

V jednoduchosti povedané, telo prostredníctvom metabolizmus mení jedlo na energiu. Keď je metabolizmus pomalý, sme unavenejší a ľahšie priberáme. Okrem veku a genetiky ho môžeme ovplyvniť aj fyzickou aktivitou či výberom tých správnych jedál. Napríklad nasledujúcich piatich.

Avokádo

Ide o jednu z najvšestrannejších super potravín. Efektívne vás zasýti, pretože obsahuje veľa vlákniny a zdravých tukov. Okrem toho vám dodá aj vitamíny a minerály. Podľa výskumov pomáhajú avokáda znižovať metabolický syndróm u dospelých, ktorý vedie k vysokému krvnému cukru či priberaniu. Avokáda sa dajú pridávať k najrôznejším jedlám alebo jesť len samostatne.

Článok pokračuje pod reklamou


Pálivé jedlá

Čierne korenie, chren, zázvor či horčica preukázateľne zvyšujú pokojový metabolizmus. Je to pre obsah atyl izotiokyanátzu. Podobný účinok má aj kapsaicín, ktorí v bohatom množstve nájdete v čili papričkách. Môžete si nimi dochytiť akékoľvek jedlá a nemusíte v ich prípade rozmýšľať ani nad kalóriami.

Vajcia

Pre podporenie metabolizmu sú dôležité aj bielkoviny a vajcia sú na ne bohaté, pričom neobsahujú sacharidy a len trochu tukov a kalórií. Telo potrebuje viac energie, aby ich strávilo, pričom vás aj nasýtia na dlhšie obdobie. Sú v strave všestranné a môžete si ich pripraviť kedykoľvek akýmkoľvek spôsobom.

Orechy a semená

Pohodlným drobným pokrom v strave sú orechy a semená, ktoré nijak nemusíte pripravovať a môžete si ich zobrať so sebou kamkoľvek. Jedným zo spôsobov, akými si môžete spomaliť metabolizmus, je nechávať si medzi jedlami dlhé obdobia bez jedenia. Práve orechmi a semenami môžete práve tieto okná skracovať. Obsahujú bielkoviny a tuky.

Voda

Typicky si pod pomenovaním „jedlo“ vodu nepredstavíte, ale tento dôležitý prvok výživy nemôžeme vynechať. Dostatočný pitný režim vás dlhšie zasýti, pretože vodou naplníte žalúdok. Tie však bude pomáhať s trávením jedál a udržovaním pravidelného pohybu čriev.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist