InstagramFacebookYoutube
Tréning

10 tipov pre bezpečné cvičenie v lete

13. 6. 2022
10 tipov pre bezpečné cvičenie v lete
Chcete sa počas leta dostať do formy alebo sa v nej udržať? Ambícia je to výborná. Cvičenie v teplých letných dňoch však môže byť náročné až rizikové. Preto je dobré sa na to vhodne pripraviť.

V lete sa častejšie venuje cvičeniu či športu pod holým nebom. A niet na tom nič zlého. Pekné počasie a čerstvý vzduch treba využiť, kým sa dá. Treba si však dávať pozor aj na svoju bezpečnosť, s čím vám pomôže aj nasledujúcich 10 tipov:

1. Používajte kvalitný krém na opaľovanie – nepodceňujte letné slnko a pred cvičením vonku si natrite exponované časti tela kvalitným opaľovacím krémom, predovšetkým, ak sa nevenujete svojej aktivite skoro ráno alebo neskôr večer.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Zvážte ochranu pred hmyzom – v lete je prebudená príroda a to platí aj o rôznych druhoch hmyzu. Ak si to prostredie vyžaduje, zvážte použitie repelentu.

3. Nezabúdajte na ochranu zraku – slnečné okuliare s UV filtrom ochránia vaše oči pred slnkom a potenciálne môžu zabrániť aj kontaktu s lietajúcim hmyzom.

4. Nepodceňujte pitný režim – treba dostatočne veľa piť, aby ste neriskovali dehydratáciu. Napite sa pred cvičením a vodu majte po ruke. Napite sa každých 15 minút, aj keď necítite smäd.

5. Dajte si pozor na alergie – ak viete, že ste na niečo alergickí, vyhľadávajte prostredie, v ktorom budete alergénu vystavení minimálne. Ak je vaša alergia silná, nezabudnite si so sebou zobrať liek, ktorý by vám v prípade potreby pomohol.

6. Využívajte šiltovku – okrem toho, že vám poskytne ďalšiu ochranu očí, dokáže znížiť riziko úpalu.

7. Načasujte si tréning správne – samozrejmosťou je, že ak pôjdete cvičiť von, tak nepôjdete cez obdobie, keď je najsilnejšie slnko a najväčšie teplo. Uprednostňujte ráno a večer. Ak vám to časovo nevyhovujte, zvážte cvičenie v interiéri.

8. Myslite na sebaobranu – ak chodíte behávať do prírody – a najmä, ak chodíte sami – zoberte si so sebou prostriedok na ochranu pre agresívnou zverov či pre extrémnejší prípad, keď vás bude chcieť nepadnúť človek. Slzný plyn je dostatočne účinný. Samozrejmosťou je mobilný telefón.

9. Zoberte si zo sebou gél na uštipnutie – nikdy neviete, kedy sa vám zíde. Ako sme už napísali, v lete je aktívny aj hmyz a to aj ten bodavý. Ak vás bodne, krém alebo gél vám uľavia.

10. Vhodne sa oblečte – noste ľahké oblečenie svetlej farby, ktoré pomáha odrážať teplo a zároveň odvádzať pot. Existujú už aj materiály, ktoré vás pomáhajú ochladzovať.

Pozri aj: 10 jedál a nápojov, ktoré sú ako stvorené pre leto


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist