InstagramFacebookYoutube
Tréning

Veslársky trenažér: 7 prínosov, ktoré na vás čakajú

22. decembra 2022
Veslársky trenažér: 7 prínosov, ktoré na vás čakajú
Veslársky trenažér nemusí byť tým najpríťažlivejším náčiním v posilňovni, ale je to skvelý nástroj na transformáciu tela i ducha, ktorému by ste mali dať šancu, či už cvičíte vo fitku alebo doma. Prečo? Existuje minimálne sedem dobrých dôvodov.

Veslovanie na trenažéri vás dokáže priblížiť k vášmu fitness cieľu bez ohľadu na to, o aký druh cieľu ide. Dá sa zjednodušene povedať, že pokrýva všetko. Toto je 7 hlavných prínosov veslárskeho trenažéra:

Precvičí celé telo – pri veslovaní je v aktivite viac svalov, ako pri behaní. S inými bežnými formami kardia takýto vplyv na precvičovanie celého tela nezažijete. Nejde pritom len o posilnenie svalov, ale aj zlepšenie koordinácie celého tela. To potom využijete pri cvikoch, ako sú trhy či drepy.

Článok pokračuje pod reklamou


Je šetrný ku kĺbom – pri veslovaní vaše kĺby nemusia znášať nárazy o zem, a preto je cvičenie na veslárskom trenažéri šetrnejšie a dostupnejšie širšej skupine ľudí. Neprichádza pritom o efektívnosť pri budovaní kondície.

Umožňuje HIIT – možno to niekoho prekvapí, ale veslársky trenažér neposkytuje len možnosť tréningu v miernej, resp. konštantnej intenzite. Bez problémov na ňom zvládnete aj vysoko intenzívne šprinty a intervaly.

Pozri aj: Tréning na veslárskom trenažéri, ktorým spálite množstvo kalórií

Zlepšuje ťah – mnoho ľudí si myslí, že veslovanie je o príťahoch. A hoci je to pravda len z časti, dokáže vám zlepšiť aj vašu ťahovú silu a vytrvalosť. Počas každého tréningy urobíte neskutočné množstva horizontálnych príťahov.

Zlepšuje tlak nohami – ak veslujete poriadne, tak do aktivity zapájate aj nohy, vďaka čomu zlepšujete ich tlakovú schopnosť. Pri intenzívnych intervaloch sa pritom naučíte robiť tlaky nohami skutočne rýchlo a výbušne. Pri nižších intenzitách zase môžete zlepšiť vytrvalosť nôh, pretože je to, akoby ste cvičili vysoký počet opakovaní Leg pressu.

Posilňuje mentálnu stránku – či už budete na ňom robiť vysoko intenzívne šprinty alebo vytrvalostné 2000-metrové veslovanie, bude to pre vás veľká mentálna výzva. Každý dokončený tréning vás preto mentálne posilní. Veľa ľudí tento vplyv tréningu podceňuje, ale je to tak. Vybudujete si lepšiu disciplínu, húževnatosť a sebadôveru.

Je všestranný – na veslárskom trenažéri môžete zlepšovať svoju výbušnosť i vytrvalosť. Posilňujete na ňom svaly i pálite tuky. Môžete na ňom cvičiť dlho i intervalovo. Dokonca na ňom môžete cvičiť aj čiastkovo – len nohami alebo len hornou časťou tela, ak vás trápi nejaké poranenie. A je výborné ako nástroj regenerácie či zahrievanie pred silovým tréningom. Nehovoriac o zlepšovaní kondície či koordinácie. Urobí z vás komplexného športovca.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2023 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist