SlovakFitness.sk

Pre ženy 28. 07. 2018

Mali by ste pri chudnutí cvičiť aj s činkami?

ikonka
Dajme tomu, že chcete schudnúť významné množstvo kilogramov. Ako prvé väčšinu žien napadne upraviť stravu a prejsť na nejakú diétu. Ďalšie sa rozhodnú aj pre športovanie, no venujú sa prevažne aeróbnym aktivitám. Mali by však pridať do svojho plánu aj cvičenie s činkami?

Odpoveď je jasná – áno. Činiek sa skutočne netreba báť ani vtedy, keď je vaším cieľom len chudnutie. Pri chudnutí je vaším cieľom zbaviť sa podkožného tuku a nie nabrať svaly, no práve metabolicky aktívneho svalstvo pomôže dosiahnuť váš primárny cieľ. Nové svaly totiž zvýšia úroveň vášho pokojového metabolizmu, a tak budete spaľovať viac kalórií počas celého dňa a to dokonca aj vtedy, keď necvičíte.

Ak ste predtým nikdy s činkami necvičili, odporúčame vám začať s ľahšími váhami, aby ste postupne posilňovali svoje svaly a kĺby. Ako budete časom silnejšie, budete schopné zvýšiť intenzitu a trvanie aj vášho aeróbneho tréningu, čo bude pri každom kardio tréningu viesť ešte väčšiemu počtu spálených kalórií.

V úvode by ste mali začať s váhou, pri ktorej dokážete absolvoval jednu až dve série po 15 opakovaní. Cvičiť by ste mali celé telo, nie len nohy, zadok a brucho. Aj horná časť je dôležitá a nemusíte sa vôbec báť, že sa z vás stane kulturistka.

Na spodnú časť tela sa hodia cviky ako drepy či výpady, prípadne výpony či na strojoch predkopávanie a zakopávanie. To je dobré aj pre váš zadoček. Brucho precvičíte skracovačkami alebo dvíhaním nôh v ľahu čo vo vise. Na hornú časť sa hodia tlaky na ramená, upažovania, bicepsové zdvihy, tricepsové extenzie, príťahy či rozpažovania na hrudník.

Cviky nájdete aj v databáze cvikov, ktorú máme na našej stránke. Pred samotným cvičením nezabudnite na zahriatie a rozcvičku a po každom tréningu by mal nasledovať strečing, ktorý zlepší vašu pružnosť a zníži bolesť svalov deň po tréningu. Ak chcete spájať posilňovanie s kardio tréningom, absolvujte ho po cvičením s činkami.

Pôvodne vydané: 30.11.2013.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
ako-zostat-fit-ked-nemate-cas-na-cvicenieAko zostať fit, keď nemáte čas na cvičenie?8-minut-k-zlepseniu-hornej-casti-tela8 minút k zlepšeniu hornej časti telaletne-vs-zimne-sportyLetné vs zimné športy su-zeny-zdravsim-pohlavimSú ženy zdravším pohlavím? zensky-trening-raz-do-tyzdnaŽenský tréning raz do týždňa?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist