InstagramFacebookYoutube
Výživa

Päť dôvodov, prečo ste stále hladní

08. júla 2022
Päť dôvodov, prečo ste stále hladní
Ste neustále hladní? Práve ste dojedli jedlo, ale už sa neviete dočkať ďalšieho? Ak je aj toto váš prípad, tak by ste s tým mali niečo urobiť! A ako základ je pochopiť, aké dôvody k tomuto stavu vedú. V tomto článku si ich predstavíme päť.

1. NEJETE DOSTATOČNE VEĽA - prečo ste stále hladní? Pretože nejete veľa. Jednoduché, ale predsa sa veľa ľudí pri chudnutí jesť bojí. Diéty, ktoré bránia pravidelnému a dostatočnému jedenie, sú kruté pre vás i pre vaše telo, a k ničomu dlhotrvajúcemu a prospešnému nevedú. Radšej sa naučte jesť zdravo a pravidelne. Vyberajte si jedlá bohaté na živiny a obmedzte jednoduché cukry a spracované potravinárske výrobky.

2. BOJÍTE SA TUKOV - mnoho ľudí robí pri chudnutí rovnakú chybu – vyhýbajú sa tukom. Tuky sú však tiež veľmi dôležité živiny pre naše telo a výrazne ovplyvňujú hormóny. Riešením nie je vyhýbať sa tukom úplne, ale voliť si tie zdravšie alternatívy. Tuky sa starajú o to, že váš metabolizmus funguje hladko. Uvoľňujú energiu pomaly a podporujú nasýtenosť, ako aj kontrolu krvného cukru a inzulínu.

Článok pokračuje pod reklamou


Prečítajte si: Tuky – základy pre začiatočníkov

3. NEPRIJÍMATE DOSTATOK BIELKOVÍN - z makroživín sa práve bielkoviny starajú o to, že sa budete cítiť sýtejší. Bielkoviny sú dôležité pre kontrolu hladiny cukru v krvi a tým pomáhajú aj k lepšiemu kontrolovaniu telesnej hmotnosti. Bielkoviny sa dajú získať z mnohých zdrojov, živočíšnych (mäso, vajcia, mlieko) i rastlinných (sója, strukoviny). Takisto sú na ich doplnenie vhodné proteínové doplnky výživy.

Prečítajte si: Koľko bielkovín potrebujete?

4. PODCEŇUJETE PITNÝ REŽIM - ak neprijímate behom dňa dostatok vody, môže sa ľahko stať, že si smäd pomýlite s hladom. Dostatočná hydratácia organizmu so sebou prináša mnoho výhod, a preto by ste si mali zvyknúť na dostatočný pitný režim. Tí, čo pijú viac, sa aj cítia dlhšie nasýtení.

Prečítajte si: Ako napomáha voda k chudnutiu?

5. NEDOPRAJETE SI KVALITNÝ SPÁNOK - štúdia ukazujú, že ak budete v noci späť aspoň sedem a pol hodiny, pomôžete tím snahe schudnúť alebo udržať si optimálnu hmotnosť. Za všetko môžu hormóny, ktoré idú proti nám v prípade, že sa nevyspíme. Spôsobujú, že sme hladný alebo že sa tak rýchlo nenasýtime. K tomu ešte treba pripočítať spomalenie metabolizmu a máme na svete dôvod, prečo sa vám nedarí chudnúť alebo prečo priberáte. Kvalitný spánok vám pritom pomôže ešte k iným benefitom.

Prečítajte si: 5 tipov pre lepší spánok

Letný režim, pôvodne z 08.07.2014.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist